Budapest Bár a Budapest Parkban

  • 2014. június 27.

Snoblesse

Szelíden átkelek az Andokon / A hátizsákban egy törött szaxofon.
false

Van persze tovább is, elvégre a Budapest Bár legújabb lemeze, a még nagyon friss Húszezer éjszakás kaland nem csupán két slágersorból, hanem sokkal többől áll – nem is húzzuk az időt, íme, ez jön az Andokon-szaxofon rímpár után. Vagyis még csak annyit, és utána tényleg jön a remekül rímelő többi sor is, hogy a Budapest Bár a majdnem róla elnevezett Budapest Parkban tart jelentős tömegvonzerővel bíró koncertet július 8-án, 19 órai kezdettel. Szóval:

Szelíden átkelek az Andokon,
A hátizsákban egy törött szaxofon.
Nem kell kenyér, se víz, se nagykabát,
Míg keresem magát, élek a levegőn
Micsoda nő, akad itt rengeteg,

Olyan mint ő, viszont egyetlenegy.
Hiába sír ötezer bomba bőr,
Mindegyik romba dől, mert nem érdekel.
Egy húszezer éjszakás kaland,
Körülbelül az lenne magával elég.

Nem vagyok egy túlzottan romantikus alkat,
De magától az ördög is jó útra tér.
Egy húszezer éjszakás kaland,
Körülbelül az lenne magával elég.
Talán van némi túlzás ebben a számban.

De csak azért, hogy megértse a lénye, megértse a lényegét.
Micsoda nő, az van itt rengeteg,
Olyan mint Ön, viszont egyetlenegy,
Hiába rí millió bomba csaj,
Nem hat meg a ricsaj, csak maga játszik.

Szelíden átkelek az Andokon,
A hátizsákban törött szaxofon.
Nem kell kenyér, se víz, se nagykabát,
Míg keresem magát, elvagyok levegőn, levegőn, levegőn.
Egy húszezer éjszakás kaland,

Körülbelül az lenne magával elég.
Nem vagyok egy túlzottan romantikus alkat,
De magától az ördög is jó útra tér.
Egy húszezer éjszakás kaland,
Na körülbelül az lenne magából elég.

Talán van némi túlzás ebben a számban,
De csak azért, hogy megértse a lénye, megértse a lényegét.
Párárá párárá párárá,
Egy húszezer éjszakás kaland,
Na körülbelül az lenne magából elég.

Talán van némi túlzás ebben a számban,
De csak azért, hogy megértse a lénye, megértse a lényegét.
Szelíden átkelek a tű fokán,
A farzsebemben viszem a zongorám,
Nem kell kenyér, se víz, se nagykabát,
Míg keresem magát.

Szelíden átkelek az Andokon,
A hátizsákban egy törött szaxofon,
Nem kell kenyér, se víz, se nagykabát,
Míg keresem magát, élek a levegőn.
Micsoda nő, akad itt rengeteg,

Olyan mint ő, viszont egyetlenegy.
Hiába sír ötezer bomba bőr,
Mindegyik romba dől, mert nem érdekel.
Egy húszezer éjszakás kaland,
Körülbelül az lenne magával elég.

Nem vagyok egy túlzottan romantikus alkat,
De magától az ördög is jó útra tér
Egy húszezer éjszakás kaland,
Körülbelül az lenne magával elég.
Talán van némi túlzás ebben a számban,

De csak azért, hogy megértse a lénye, megértse a lényegét.
Micsoda nő, az van itt rengeteg,
Olyan mint Ön, viszont egyetlenegy,
Hiába rí millió bomba csaj,
Nem hat meg a ricsaj, csak maga játszik.

Szelíden átkelek az Andokon,
A hátizsákban törött szaxofon.
Nem kell kenyér, se víz, se nagykabát,
Míg keresem magát, elvagyok levegőn, levegőn, levegőn.
Egy húszezer éjszakás kaland,

Körülbelül az lenne magával elég.
Nem vagyok egy túlzottan romantikus alkat,
De magától az ördög is jó útra tér.
Egy húszezer éjszakás kaland,
Na körülbelül az lenne magából elég.

Talán van némi túlzás ebben a számban,
De csak azért, hogy megértse a lénye, megértse a lényegét.
Párárá párárá párárá,
Egy húszezer éjszakás kaland,
Na körülbelül az lenne magából elég.

Talán van némi túlzás ebben a számban,
De csak azért, hogy megértse a lénye, megértse a lényegét.
Szelíden átkelek a tű fokán,
A farzsebemben viszem a zongorám.
Nem kell kenyér, se víz, se nagykabát,
Míg keresem magát.

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.