Budapest Bár a Budapest Parkban

  • 2014. június 27.

Snoblesse

Szelíden átkelek az Andokon / A hátizsákban egy törött szaxofon.
false

Van persze tovább is, elvégre a Budapest Bár legújabb lemeze, a még nagyon friss Húszezer éjszakás kaland nem csupán két slágersorból, hanem sokkal többől áll – nem is húzzuk az időt, íme, ez jön az Andokon-szaxofon rímpár után. Vagyis még csak annyit, és utána tényleg jön a remekül rímelő többi sor is, hogy a Budapest Bár a majdnem róla elnevezett Budapest Parkban tart jelentős tömegvonzerővel bíró koncertet július 8-án, 19 órai kezdettel. Szóval:

Szelíden átkelek az Andokon,
A hátizsákban egy törött szaxofon.
Nem kell kenyér, se víz, se nagykabát,
Míg keresem magát, élek a levegőn
Micsoda nő, akad itt rengeteg,

Olyan mint ő, viszont egyetlenegy.
Hiába sír ötezer bomba bőr,
Mindegyik romba dől, mert nem érdekel.
Egy húszezer éjszakás kaland,
Körülbelül az lenne magával elég.

Nem vagyok egy túlzottan romantikus alkat,
De magától az ördög is jó útra tér.
Egy húszezer éjszakás kaland,
Körülbelül az lenne magával elég.
Talán van némi túlzás ebben a számban.

De csak azért, hogy megértse a lénye, megértse a lényegét.
Micsoda nő, az van itt rengeteg,
Olyan mint Ön, viszont egyetlenegy,
Hiába rí millió bomba csaj,
Nem hat meg a ricsaj, csak maga játszik.

Szelíden átkelek az Andokon,
A hátizsákban törött szaxofon.
Nem kell kenyér, se víz, se nagykabát,
Míg keresem magát, elvagyok levegőn, levegőn, levegőn.
Egy húszezer éjszakás kaland,

Körülbelül az lenne magával elég.
Nem vagyok egy túlzottan romantikus alkat,
De magától az ördög is jó útra tér.
Egy húszezer éjszakás kaland,
Na körülbelül az lenne magából elég.

Talán van némi túlzás ebben a számban,
De csak azért, hogy megértse a lénye, megértse a lényegét.
Párárá párárá párárá,
Egy húszezer éjszakás kaland,
Na körülbelül az lenne magából elég.

Talán van némi túlzás ebben a számban,
De csak azért, hogy megértse a lénye, megértse a lényegét.
Szelíden átkelek a tű fokán,
A farzsebemben viszem a zongorám,
Nem kell kenyér, se víz, se nagykabát,
Míg keresem magát.

Szelíden átkelek az Andokon,
A hátizsákban egy törött szaxofon,
Nem kell kenyér, se víz, se nagykabát,
Míg keresem magát, élek a levegőn.
Micsoda nő, akad itt rengeteg,

Olyan mint ő, viszont egyetlenegy.
Hiába sír ötezer bomba bőr,
Mindegyik romba dől, mert nem érdekel.
Egy húszezer éjszakás kaland,
Körülbelül az lenne magával elég.

Nem vagyok egy túlzottan romantikus alkat,
De magától az ördög is jó útra tér
Egy húszezer éjszakás kaland,
Körülbelül az lenne magával elég.
Talán van némi túlzás ebben a számban,

De csak azért, hogy megértse a lénye, megértse a lényegét.
Micsoda nő, az van itt rengeteg,
Olyan mint Ön, viszont egyetlenegy,
Hiába rí millió bomba csaj,
Nem hat meg a ricsaj, csak maga játszik.

Szelíden átkelek az Andokon,
A hátizsákban törött szaxofon.
Nem kell kenyér, se víz, se nagykabát,
Míg keresem magát, elvagyok levegőn, levegőn, levegőn.
Egy húszezer éjszakás kaland,

Körülbelül az lenne magával elég.
Nem vagyok egy túlzottan romantikus alkat,
De magától az ördög is jó útra tér.
Egy húszezer éjszakás kaland,
Na körülbelül az lenne magából elég.

Talán van némi túlzás ebben a számban,
De csak azért, hogy megértse a lénye, megértse a lényegét.
Párárá párárá párárá,
Egy húszezer éjszakás kaland,
Na körülbelül az lenne magából elég.

Talán van némi túlzás ebben a számban,
De csak azért, hogy megértse a lénye, megértse a lényegét.
Szelíden átkelek a tű fokán,
A farzsebemben viszem a zongorám.
Nem kell kenyér, se víz, se nagykabát,
Míg keresem magát.

Figyelmébe ajánljuk

A béketárgyalás, ami meg sem történt

De megtörténhet még? Egyelőre elmarad a budapesti csúcs, és ez elsősorban azt mutatja, hogy Putyin és Trump nagyon nincsenek egy lapon. Az orosz diktátor hajthatatlan, az amerikai elnök viszont nem érti őt – és így újra és újra belesétál a csapdáiba.

Fél disznó

A film plakátján motoron ül egy felnőtt férfi és egy fiú. Mindketten hátranéznek. A fiú azt kutatja döbbenten, daccal, hogy mit hagytak maguk mögött, a férfi önelégülten mosolyog: „Na látod, te kis szaros lázadó, hova viszlek én?

Ketten a gombolyagok közt

Az Álmok az íróból lett filmrendező Dag Johan Haugerud trilógiájának utolsó darabja. Habár inkább az elsőnek érződik, hiszen itt az intimitás és a bimbózó szexualitás első lépé­seit viszi színre.

Dinnyék közt a gyökér

Ha van olyan, hogy kortárs operett, akkor A Répakirály mindenképpen az. Kovalik Balázs rendezése úgy nagyon mai, hogy közben komolyan veszi a klasszikus operett szabályait. Továbbírja és megőrzi, kedvesen ironizál vele, de nem neveti ki.

Az esendő ember felmutatása 5.6-os rekesszel, 28-as optikával

  • Simonyi Balázs
Az október közepén elhunyt Benkő Imre az autonóm fotóriport műfajában alkotott, a hétköznapiból metszett ki mintákat, és avatta az átlagost elemeltté. Méltóságot, figyelmet adott alanyainak, képeiről nyugalom, elfogadás és az ezredforduló évtizedeinek tömény lenyomata világlik.

Trump, a nagy béketeremtő?

Bár a gázai háborút sikerült leállítani, a Trump-féle „peace deal” valójában ott sem egy békemegállapodás, legfeljebb egy keretterv. Ukrajna esetében viszont Trump még a béketerv precíz kiszabásáig sem jutott el.