Budapesti Mahler-ünnep

  • 2012. augusztus 28.

Snoblesse

Kottafejekbe kódolt szerelmi vallomás, megénekeltetett közönség, kislánya születését szimfóniába foglaló szerző – indul a Mahler-ünnep, hangol a Budapesti Fesztiválzenekar.


Britten Noé bárkája című gyermekoperájával indul az idei Mahler-ünnep, melyben a gyerekszereplőké és a Budapesti Fesztiválzenekarral együtt fellépő gyerekzenekaré a főszerep. És persze a közönségé – a labda náluk, hogy a tétlen befogadás helyett rálépnek-e a britteni útra, és együtt énekelnek a fellépőkkel. A Mahler-ünnep Mahlerre eső részében klasszikusabb befogadói szerep vár a hallgatóságra; énekelni Mahler V. szimfóniája alatt egyedül a szoprán Fodor Beatrixnek javallott, vezényelni pedig a Fesztiválzenekart dirigáló Fischer Ivánnak. De mielőtt még felhangzana Mahler kottafejekbe kódolt szerelmi vallomása (melyre Alma válasza ez volt: Jöjjön!), Gyöngyösi Levente erre az alkalomra írt III. szimfóniája kerül előadásra, mely nem jöhetett volna létre a szerző Hanga nevű kislányának megszületése nélkül – az örömteli esemény adta az ihletet, a Budapesti Fesztiválzenekar pedig a felkérést a mű megírásához.

Figyelmébe ajánljuk

A Fidesz házhoz megy

Megfelelő helyre kilopott adatbázis, telefonálgató propagandisták, aktivisták otthonát látogató Németh Balázs. Amit a Fidesz most csinál, régen a Kurucinfó munkája volt.

Mint az itatós

Szinte hihetetlen, de akad még olyan nagy múltú, híres szimfonikus zenekar, amely korábban soha nem járt Budapesten: közéjük tartozott a Tokiói Filharmonikus Zenekar is, holott erős magyar kötődésük van, hiszen Kovács János 1992 óta szerepel náluk vendégkarmesterként.

Minden meg akar ölni

  • SzSz

Andriivka aprócska falu Kelet-Ukrajnában, Donyeck megyében; 2014 óta a vitatott – értsd: az ENSZ tagországai közül egyedül Oroszország, Szíria és Észak-Korea által elismert – Donyecki Népköztársaság része.

S most reménykedünk

„Az élet távolról nézve komédia, közelről nézve tragédia” – az Arisztotelész szellemét megidéző mondást egyként tulajdonítják Charlie Chaplinnek, illetve Buster Keatonnek.

A szürkeség ragyogása

Különös élmény néhány napon belül látni két Molière-darabot a Pesti Színházban. A huszonöt éve bemutatott Képzelt beteg egy rosszul öregedő „klasszikus”, a Madame Tartuffe pedig egy kortárs átirat, amelynek első ránézésre a névegyezésen túl nem sok köze van a francia szerzőhöz. Ez utóbbi egyáltalán nem baj, még akár erény is lehet.