Church Of Misery + Haw

  • 2014. július 17.

Snoblesse

Cseppet sem lóg ki az elmebeteg japán zenei szcénából...
false

A japán Church Of Misery majdnem pont fél éve, idén januárban járt Magyarországon a Monster Magnet vendégeként, és úgy látszik, annyira bejött nekik az A38, hogy most egy önálló koncertre is visszatérnek. A zenekar cseppet se lóg ki az elmebeteg japán zenei szcénából: ugyan mostanában divat a stoner, a doom, a sludge, illetve a retrorock szavakkal dobálózni, a négytagú Church Of Misery viszont olyan kompromisszummentességgel és elkötelezettséggel játssza a stílust, hogy egyáltalán nem lehet divatlovaglással vádolni őket, már csak azért sem, mert a zenekar már veteránnak számít a maga közel húsz évével a háta mögött. A lemezeit általában sorozatgyilkosok történetei köré szövő Church Of Misery előtt a hazai csodacsapat Haw játszik: az ő debütáló lemezükről itt írtunk.

Figyelmébe ajánljuk

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.

AI kontra Al Bano

A kisebb-nagyobb kihagyásokkal és különböző neveken, de 1987 óta létező Vasvári Színjátszó Fesztivál az alkalmi falusi színjátszóktól a független színházi szféra elismert társu­la­tai­ig terjedően reprezentálja a hazai nem hivatásos színjátszás különböző szintjeit.

Családban marad

A kiállításon apa és fia műveit látjuk generációs párba állítva, nemzetközi kontextusba helyezve és némileg rávilágítva a hazai üvegművészet status quójára.

„Bős–Nagymaros Panama csatorna” - így tiltakoztak a vízlépcső és a rendszer ellen 1988-ban

A Mű a rendszer jelképe lett. Aki az építkezés ellen tiltakozott, a rendszer ellen lépett fel – aki azt támogatta, a fennálló rendszert védte. Akkor a Fidesz is a környezetpusztító nagymarosi építkezés leállítását követelte. És most? Szerzőnk aktivistaként vett részt a bős–nagymarosi vízlépcső elleni tiltakozás­sorozatban. Írásában saját élményei alapján idézi fel az akkor történteket.