Church Of Misery + Haw

  • 2014. július 17.

Snoblesse

Cseppet sem lóg ki az elmebeteg japán zenei szcénából...
false

A japán Church Of Misery majdnem pont fél éve, idén januárban járt Magyarországon a Monster Magnet vendégeként, és úgy látszik, annyira bejött nekik az A38, hogy most egy önálló koncertre is visszatérnek. A zenekar cseppet se lóg ki az elmebeteg japán zenei szcénából: ugyan mostanában divat a stoner, a doom, a sludge, illetve a retrorock szavakkal dobálózni, a négytagú Church Of Misery viszont olyan kompromisszummentességgel és elkötelezettséggel játssza a stílust, hogy egyáltalán nem lehet divatlovaglással vádolni őket, már csak azért sem, mert a zenekar már veteránnak számít a maga közel húsz évével a háta mögött. A lemezeit általában sorozatgyilkosok történetei köré szövő Church Of Misery előtt a hazai csodacsapat Haw játszik: az ő debütáló lemezükről itt írtunk.

Figyelmébe ajánljuk

Valóra vált forgatókönyv

1984-ben került a mozikba Rob Reiner első filmje, A turné (This Is Spinal Tap). Az áldokumentumfilm egyik főszereplője maga a rendező volt, aki az éppen amerikai turnén levő fiktív brit hard rock zenekar, a Spinal Tap történetét próbálta kibogozni.

Nézőpont

A filozófus-író (Denis Podaly­dès) tüdeje és mája közt apró kis foltot mutat ki az MRI-vizsgálat, de biztosítják afelől, hogy (egyelőre!) nem veszélyes a dolog.

Amikor győznek a hippik

  • - turcsányi -

Blaze Foley-nak volt egy kabátja. Ha egészen pontosak akarunk lenni, ez az egy kabátja volt neki – ez sem túl jó bőrben. Az ujját például vastag ezüstszínű ragasztószalaggal kellett megerősíteni, jól körbetekerni, mindkettőt – hogy le ne essenek.

Hibamátrix

  • Dékei Krisztina

Szűcs művészete a klasszikus, realista festészeti hagyományokon alapul, de távol áll a „valóságtól”.

Ozmózisok

Nádas Péter e hosszú, több mint négyszáz oldalas memoárját Mészöly Miklós, Polcz Alaine és Esterházy Péter köré fűzi föl. Könyvének témája négyük viszonya, vonzásaik és választásaik, személyiségük szerkezetének összeillő és egymáshoz nem illeszkedő elemei. És a háttérben természetesen ott van a korszak, a lassú hetvenes–nyolcvanas évek a kádári provinciában.

Mozaikkockák

A hazai neoavantgárd egyik meghatározó alakjaként Erdély Miklós (1928–1986) a sok műfajban alkotó, polihisztor művészek közé tartozott.

Abúzus, család

  • Balogh Magdolna

Egyéni hangú, markáns képviselője Ivana Dobrakovová a szlovák kritika által expat-prózaként emlegetett prózai iránynak. Ezzel az angol „expatriate”, azaz tartósan vagy ideiglenesen külföldön élő szóból eredő kifejezéssel azokra a művekre utalnak, amelyek a rendszerváltozás adta lehetőségekkel élve külföldön szerencsét próbáló fiatalok problémáiról beszélnek.