Den Sorte Skole & Konoba

  • 2016. október 5.

Snoblesse

Törzsi ritmusoktól a belga artpopig.
false

Mi az? Törzsi ritmusok + kortárs jazz + elképesztő látványok… Ez bizony maga a dán De Sorte Skole (magyarul: A Fekete Iskola), egy nagyszabású hangkollázsokat építő elektronikus zenei projekt. A 2003-ban alakult koppenhágai producercsapat elképesztő mennyiségű hangmintát használva ötvözi a legkülönbözőbb műfajokat. Monumentális élő szettjeikben ott kavarog a közel-keleti dancehall (!), a transz és pszichedélia, nem is beszélve a már említett törzsi ritmusokról és az avantgárd jazzről.

false

Előttük a belgiumi artpop fontos zenekara, a Konoba lép fel, mely egy magyar nevű vallon fiatalember, Raphael Esterhazy projektje. Esterhazy egyfajta artpop produkciót hozott létre, ami sokat merít a kortárs elektronika, az álomszerű, elszállós dreampop és az artisztikus rock elemeiből.

Figyelmébe ajánljuk

Fuss, és tévedj el Budapesten!

Budapestre jött a City Race Euro Tour, egy városi tájfutó rendezvénysorozat. Három napon át futhatunk Budapest különböző részein egy térképpel, amelyen a kukák is fel vannak tüntetve, de az utcanevek nem láthatóak. De mire is jó ez az egész?

A saját határain túl

Justin Vernon egyszemélyes vállalkozásaként indult a Bon Iver, miután a zenész 2006-ban három hónapot töltött teljesen egyedül egy faházban, a világtól elzárva, egy nyugat-wisconsini faluban.

Az űr az úr

Az 1969-ben indult Hawkwind mindig a mainstream csatornák radarja alatt maradt, pedig hatása évtizedek óta megkérdőjelezhetetlen.

Pincebogarak lázadása

  • - turcsányi -

Jussi Adler-Olsen immár tíz kötetnél járó Q-ügyosztályi ciklusa a skandináv krimik népmesei vonulatába tartozik. Nem a skandináv krimik feltétlen sajátja az ilyesmi, minden szak­ágnak, műfajnak és alműfajnak van népmesei tagozata, amelyben az alsó kutyák egy csoportozata tengernyi szívás után a végére csak odasóz egy nagyot a hatalomnak, az efeletti boldogságtól remélvén boldogtalansága jobbra fordulását – hiába.

Luxusszivacsok

A Molnár Ani Galéria 2024-ben megnyitott új kiállítótere elsősorban hazai, fiatal, női alkotókra fókuszál, Benczúr viszont már a kilencvenes évek közepétől jelen van a művészeti szcénában, sőt már 1997-ben szerepelt a 2. Manifestán, illetve 1999-ben (más művészekkel) együtt a Velencei Biennálé magyar pavilonjában.