Den Sorte Skole & Konoba

  • 2016. október 5.

Snoblesse

Törzsi ritmusoktól a belga artpopig.
false

Mi az? Törzsi ritmusok + kortárs jazz + elképesztő látványok… Ez bizony maga a dán De Sorte Skole (magyarul: A Fekete Iskola), egy nagyszabású hangkollázsokat építő elektronikus zenei projekt. A 2003-ban alakult koppenhágai producercsapat elképesztő mennyiségű hangmintát használva ötvözi a legkülönbözőbb műfajokat. Monumentális élő szettjeikben ott kavarog a közel-keleti dancehall (!), a transz és pszichedélia, nem is beszélve a már említett törzsi ritmusokról és az avantgárd jazzről.

false

Előttük a belgiumi artpop fontos zenekara, a Konoba lép fel, mely egy magyar nevű vallon fiatalember, Raphael Esterhazy projektje. Esterhazy egyfajta artpop produkciót hozott létre, ami sokat merít a kortárs elektronika, az álomszerű, elszállós dreampop és az artisztikus rock elemeiből.

Figyelmébe ajánljuk

A Fidesz házhoz megy

Megfelelő helyre kilopott adatbázis, telefonálgató propagandisták, aktivisták otthonát látogató Németh Balázs. Amit a Fidesz most csinál, régen a Kurucinfó munkája volt.

Mint az itatós

Szinte hihetetlen, de akad még olyan nagy múltú, híres szimfonikus zenekar, amely korábban soha nem járt Budapesten: közéjük tartozott a Tokiói Filharmonikus Zenekar is, holott erős magyar kötődésük van, hiszen Kovács János 1992 óta szerepel náluk vendégkarmesterként.

Minden meg akar ölni

  • SzSz

Andriivka aprócska falu Kelet-Ukrajnában, Donyeck megyében; 2014 óta a vitatott – értsd: az ENSZ tagországai közül egyedül Oroszország, Szíria és Észak-Korea által elismert – Donyecki Népköztársaság része.

S most reménykedünk

„Az élet távolról nézve komédia, közelről nézve tragédia” – az Arisztotelész szellemét megidéző mondást egyként tulajdonítják Charlie Chaplinnek, illetve Buster Keatonnek.

A szürkeség ragyogása

Különös élmény néhány napon belül látni két Molière-darabot a Pesti Színházban. A huszonöt éve bemutatott Képzelt beteg egy rosszul öregedő „klasszikus”, a Madame Tartuffe pedig egy kortárs átirat, amelynek első ránézésre a névegyezésen túl nem sok köze van a francia szerzőhöz. Ez utóbbi egyáltalán nem baj, még akár erény is lehet.