Elvis Costello a Müpában

  • 2014. október 16.

Snoblesse

Bérelt helye van a Rock and Roll Hall of Fame-ben.
false

Diana Krall jobbik fele, vagyis az ember, akit 60 éve Declan Patrick MacManusnek anyakönyveztek, a Müpában teszi tiszteletét, hogy egy szóló koncert keretében adjon számot mintegy negyvenévnyi dalszerzői-előadói munkásságáról. Elvis Costello annyira menő, hogy a 200 cigaretta című film teljes drámai feszültsége abból táplálkozott, hogy vajon megjelenik-e maga E. C. az Affleck tesók által megcélzott szilveszteri mulatságon – nos, megjelent, de a főhősnő sajnos alkoholos mámorban átaludta az eseményt. Aki ilyet tenne a mai napon, alighanem legalább ugyanannyira bánni fogja, mint a filmbeli lány, mert alighanem Elvis Costello nem jár egyhamar ezen a környéken.

Figyelmébe ajánljuk

A józanság kultúrája. Folytatódik CIVIL EXTRA szolidaritási akciónk

Folytatódik a Magyar Narancs rendhagyó kezdeményezése, amelynek célja, hogy erősítse a civil szférát, a sajtót, valamint az állampolgári szolidaritást, válaszként a sajtót és a civil szervezeteket ellehetetlenítő, megfélemlítő, a nyílt diktatúrát előkészítő kormányzati törekvésekre. Új partnerünk a függőséggel küzdők felépülését segítő Kék Pont Alapítvány.

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.