Preparáció és szentimentalizmus: kortárs kritika

  • 2014. október 16.

Snoblesse

Nekrofil esztétika és poszthumán költészet: két kiváló költő boncol. Vagy őket boncolják.

Nemes Z. Márió és Krusovszky Dénes is több vasat tart a tűzben. Előbbi ugyanolyan otthonosan mozog az akadémikus filozófia világában, mint a legvadabb trashfilmek mocsarában. Ez pedig nemcsak a költészetén látszik meg, hanem a kritikáin is. Krusovszkyt szintén költőként könyveltük el, aztán mire kettőt lapoztunk, már kiadott egy halom gyerekverset, egy novelláskönyvet és egy kritikakötetet. Közben pedig a Narancsba ír rádiókritikákat minden második héten.

false

Nemes Z. Márió A preparáció jegyében és Krusovszky Dénes Kíméletlen szentimentalizmus című könyveit Seregi Tamás, az ELTE esztétika tanszékének oktatója, és Urfi Péter, a Narancs szerkesztője segít bemutatni.

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.