St. Vincent a hajón

  • 2014. október 16.

Snoblesse

„A XXI. század egyik legjobb dalszerző-énekesnője” az A38-on.
false

Magyar Narancs: Van bevált dalszerzési módszered?

St. Vincent: Nincs recept. Néhány dalhoz már előre megvan a szöveg, és vissza-visszatérek hozzá, hogy kitaláljam, vajon hogyan hangozhat, hogyan kellene elénekelni. A Prince Johnny például eredetileg novellaként íródott. Más daloknál van, hogy „ó, az a gitártéma korábban énekdallam volt, ez az énekdallam meg korábban gitártémának íródott”. Kicsit rejtélyes is számomra, hogyan álltak össze, de nem követtem konkrét utat, hogy eljussak egy-egy dalhoz. Megpróbáltam gyengéd lenni velük, és figyelni rájuk, hagytam nekik, hogy megmondják, mik akarnak lenni ahelyett, hogy begyömöszöljem őket valami olyan formába, ahová nem tartoznak.

A művésznővel készített teljes interjúnk itt tekinthető meg, a művésznő pedig, aki a dalszerzés és éneklés mellett a gitározásban is jeleskedik, az A38-on tekinthető meg teljes életnagyságban.

Figyelmébe ajánljuk

A józanság kultúrája. Folytatódik CIVIL EXTRA szolidaritási akciónk

Folytatódik a Magyar Narancs rendhagyó kezdeményezése, amelynek célja, hogy erősítse a civil szférát, a sajtót, valamint az állampolgári szolidaritást, válaszként a sajtót és a civil szervezeteket ellehetetlenítő, megfélemlítő, a nyílt diktatúrát előkészítő kormányzati törekvésekre. Új partnerünk a függőséggel küzdők felépülését segítő Kék Pont Alapítvány.

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.