Ten Years Of Deck Attack with Punks Jump Up

  • 2013. november 28.

Snoblesse

Megkésett születésnap, hozzá vendégek Londonból, a legújabb diszkó fővárosából.

A Deck Attack kollektíva (Infragandhi és Cyborg Templar mint a törzsgárda, továbbá állandó közreműködőik, vendégeik Negrótól Palotain, Supermanen át Kid Panelig) immár bő egy évtizede közvetítik a mulatni és közben minőségi zenét hallgatni vágyók számára a legfrissebb, legizgalmasabb elektronikus tánczenéket. Még a Kultiplexben kezdtek 2003 februárjában – a West Balkán több helyszíne (előbb a Kopaszi-gát, majd a Futó utca) éppúgy volt otthonuk, mint később a Corvin-tető, az Instant, s a Nyugati Skála-béli WB –, manapság elsősorban a Fogasházban lehet velük találkozni.

false

Mint látható, idén tízéves születésnapot ülnek – kissé tán megkésve, miközben már közeledik (s még e télen következik) a tizenegyedik is. Jubileumi vendégük is különleges: a Punks Jump Up duó tagjai stílushatárokon merészen átnyúló zenei lázadóként kezdték pályafutásukat. A divat médiumát tudatosan használó srácok (a londoni Joe Attard és a svéd David Andersson) munkáikban kezdettől fogva vegyítették a punkmentalitást és a törő-zúzó energiákat az elektrofunk-diszkó lazasággal oldott gépies rigiditásával. Ereszd el a hajam típusú partijaik révén előbb Kelet-London, majd a netes zenei blogok révén a szélesebb publikum is megismerte munkásságukat. Első felvételeik még saját rövid életű kiadójuknál, a legendás Casette-nél jelentek meg, de 2007 óta a francia, kifejezetten a határtörő és nagyon is cool zenékre specializálódott Kitsuné kiadónál adják ki maxijaikat. Arról már nem is beszélnénk, hogy az utóbbi 8-9 évben számolatlanul szórták a remixeket: klienseik között szerepel Miike Snow, a Two Door Cinema Club, Lykke Li, Gossip, Robyn, Ladyhawke, Crystal Castles, Chromeo, Tiga, Joakim, Ladytron, Yelle, In Flagranti, no és Peter Bjorn & John – ez nagyjából precízen fedi is az általuk játszott és felhasznált zenék sokszínűségét is. Idén többek között Bryan Ferry klasszikus Don’t Stop The Dance-ét dolgozták fel a maguk utánozhatatlanul laza elektro/diszkó/house stíljében – remek himnusz lesz ez mostani, vélhetően frenetikus fellépésükhöz is.  Magyar részről jelen lesznek az alapító tagok, s állandó vendégeik is szinte teljes létszámban képviseltetik magukat – Negro, Palotai, Kovary és Superman biztosan velük lesz.


Figyelmébe ajánljuk

A saját határain túl

Justin Vernon egyszemélyes vállalkozásaként indult a Bon Iver, miután a zenész 2006-ban három hónapot töltött teljesen egyedül egy faházban, a világtól elzárva, egy nyugat-wisconsini faluban.

Az űr az úr

Az 1969-ben indult Hawkwind mindig a mainstream csatornák radarja alatt maradt, pedig hatása évtizedek óta megkérdőjelezhetetlen.

Pincebogarak lázadása

  • - turcsányi -

Jussi Adler-Olsen immár tíz kötetnél járó Q-ügyosztályi ciklusa a skandináv krimik népmesei vonulatába tartozik. Nem a skandináv krimik feltétlen sajátja az ilyesmi, minden szak­ágnak, műfajnak és alműfajnak van népmesei tagozata, amelyben az alsó kutyák egy csoportozata tengernyi szívás után a végére csak odasóz egy nagyot a hatalomnak, az efeletti boldogságtól remélvén boldogtalansága jobbra fordulását – hiába.

Luxusszivacsok

A Molnár Ani Galéria 2024-ben megnyitott új kiállítótere elsősorban hazai, fiatal, női alkotókra fókuszál, Benczúr viszont már a kilencvenes évek közepétől jelen van a művészeti szcénában, sőt már 1997-ben szerepelt a 2. Manifestán, illetve 1999-ben (más művészekkel) együtt a Velencei Biennálé magyar pavilonjában.

Égen, földön, vízen

Mesék a mesében: mitikus hősök, mágikus világ, megszemélyesített természet, a szó szoros értelmében varázslatos nyelv. A világ végén, tajtékos vizeken és ég alatt, regei időben mozognak a hősök, egy falu lakói.

Visszaszámlálás

A Ne csak nézd! című pályázatot a Free­szfe, az Örkény Színház, a Trafó és a Jurányi közösen hirdették meg abból a célból, hogy független alkotóknak adjanak lehetőséget új előadások létrehozására, a Freeszfére járó hallgatóknak pedig a megmutatkozásra. Tematikus megkötés nem volt, csak annyiban, hogy a társulatoknak társadalmilag fontos témákat kellett feldolgozniuk. A nyertesek közül a KV Társulat pályamunkáját az Örkény Színház fogadta be.

Mészáros Lőrinc egy történet

A Mészáros Lőrinc című történetnek az lenne a funkciója, hogy bizonyítsa, létezik frissen, ön­erejéből felemelkedett nemzeti tőkésosztály vagy legalább réteg, de ha még az sem, pár markáns nemzeti nagytőkés. Valamint bizonyítani, hogy Orbán Viktor nem foglalkozik pénzügyekkel.

„Mint a pókháló”

Diplomáját – az SZFE szétverése miatt – az Emergency Exit program keretein belül Ludwigsburgban kapta meg. Legutóbbi rendezése, a Katona József Színházban nemrég bemutatott 2031 a kultúra helyzetével és a hatalmi visszaélések természetével foglalkozik. Ehhez kapcsolódva toxikus maszkulinitásról, a #metoo hatásairól és az empátiadeficites helyzetekről beszélgettünk vele.