Fischer Iván a lépcsőn

  • 2014. június 16.

Snoblesse

Málnaszörp és komolyzene – a Fesztiválzenekar komolyzenei szüzeket keres.
false

A Budapesti Fesztiválzenekart igen bensőséges kapcsolat fűzi a Szépművészeti Múzeum lépcsőjéhez – és viszont. Két éve épp ezeken a világot jelentő lépcsőkön adta a zenekar történetének legeslegrövidebb koncertjét, s pont mire véget ért a magával ragadó negyedóra, elkezdődött a Múzeumok Éjszakája. Idén sem lesz ez másképp, illetve mégis másképp lesz, mert bár Fischer Iván és együttese nyitja a múzeumok nagy dzsemboriját, az idei koncert nem a rövidségével kér helyet a különleges BFZ-koncertek között. Idén a zenekar azt az ötven embert keresi, akik először hallgatnak komolyzenét élőben – nekik a karmester közelében tartanak fenn helyeket, hogy minél közelebbről tapasztalhassák meg életük első komolyzenei élményét. A beavatást megédesítendő málnaszörppel várják a komolyzenei kezdőket és haladókat.

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.