Nyitott Szállodák Éjszakája

  • 2014. június 16.

Snoblesse

Hol hajtotta álomra a fejét Nixon Budapesten? És Krúdy? És Páger?
false

Ha a falak mesélni tudnának! Jó hír, hogy az emberiség ezen óhaja, mely egyidős a fal feltalálásával, a Nyitott Szállodák Éjszakáján meghallgatásra talál. Valóban mesélnek a szállodafalak, persze szakértő is lesz a helyszínen, hogy tolmácsoljon. A főváros két patinás szállodája, az Astoria és a Gellért – a Múzeumok Éjszakájához csatlakozva – megnyitják kapuikat az érdeklődők előtt. A szállodákban éjszakázó turisták biztonságban érezhetik magukat, de Krúdy Gyula, Nixon és Yehudi Menuhin szellemei megkerülhetetlenek lesznek a szállodabejárások alkalmával. Kiderül, hol töltötte budapesti éjszakáit Nixon és Yehudi Menuhin, hol élt Páger Antal és Krúdy Gyula, milyen műkincseket rejt az Astoria, és hogy mi fán terem a Szüzek Barlangja. A két szálló között retróautóbusz szállítja az érdeklődőket.

Figyelmébe ajánljuk

Helyreigazítás

  • narancs.hu

Helyreigazítás az Egy elképesztő történet: gondnokság alá akarta vetetni egykori barátját, majd bíróságra ment, de a pert is elbukta című cikk miatt.

Magyar Péter-Orbán Viktor: 2:0

Állítólag kétszer annyian voltak az Andrássy úti Nemzeti Meneten, mint a Kossuth térre érkező Békemeneten, ám legalább ennyire fontos, hogy mit mondtak a vezérszónokok. Magyar Péter miszlikbe vágta Orbán Viktort egyebek mellett azzal, hogy saját szavait hozta fel ellene. Aztán megjött a Ryanair.

A béketárgyalás, ami meg sem történt

De megtörténhet még? Egyelőre elmarad a budapesti csúcs, és ez elsősorban azt mutatja, hogy Putyin és Trump nagyon nincsenek egy lapon. Az orosz diktátor hajthatatlan, az amerikai elnök viszont nem érti őt – és így újra és újra belesétál a csapdáiba.

Fél disznó

A film plakátján motoron ül egy felnőtt férfi és egy fiú. Mindketten hátranéznek. A fiú azt kutatja döbbenten, daccal, hogy mit hagytak maguk mögött, a férfi önelégülten mosolyog: „Na látod, te kis szaros lázadó, hova viszlek én?

Ketten a gombolyagok közt

Az Álmok az íróból lett filmrendező Dag Johan Haugerud trilógiájának utolsó darabja. Habár inkább az elsőnek érződik, hiszen itt az intimitás és a bimbózó szexualitás első lépé­seit viszi színre.