Goethe mozi 078: Soul Kitchen

  • 2012. január 31.

Snoblesse

A Fallal szemben rendezője Hamburgban komédiázik Gryllus Dorkával.


Ha nincs Fatih Akin, feleennyit sem tudnánk a németországi törökök szívfájdalmairól. Amilyen lelkiismeretes filmes, Akin a görögök hátfájásait sem hanyagolja, Zinost, a Soul Kitchen főszereplőjét például szörnyű kínok gyötrik, de szerencsére jön Gryllus Dorka, a mennyei gyógytornász. És jönnek a német film jól ismert arcai is – Moritz Bleibtreu például, aki nélkül ma nincs német film, és Birol Ünel, aki nélkül van, de minek. Ünel a vendéglátó-ipari egységekben játszódó vígjátékok – és a Soul Kitchen ilyen – leghálásabb szerepét, a morózus séfet alakítja. A színész amúgy Akin-felfedezett, a Fallal szemben közös nagy dobásuk volt (ám bármekkorát dobtak is, ez sem volt elég, hogy  DVD-n is kiadják a filmet nálunk).

 

 

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.