Grecsó & Kollár-Klemenz

  • 2014. május 27.

Snoblesse

Grecsónak csak a nőkön jár az estje…
false

Magyar Narancs: A Rájátszás költő-zenész párok csendes-ülős fellépéseiből komplex koncertesemények sorozatává nőtte ki magát.

Grecsó Krisztián: A Rájátszás szépen épülő történet. Valódi zenekar lett, és ma már klubokban is megálljuk a helyünket, ősszel az A38-on is leszünk. Így el tudjuk juttatni a kortárs költészetet a fiatalokhoz. De idetartozik mondjuk az is, amikor Závada Pál nótákat fütyül gyönyörűen, vagy Nádasdy Ádám a lányával énekel.

Nemrég, új könyve megjelenése alkalmából nyilatkozta ezt lapunknak Grecsó Krisztián (a teljes interjú itt), és nem a levegőbe beszélt: ma már a klubokban is megállja a helyét Kollár-Klemencz Lászlóval közös zenés irodalmi estje, melyre ezúttal a POSZT programjaként kerül sor.

Figyelmébe ajánljuk

A józanság kultúrája. Folytatódik CIVIL EXTRA szolidaritási akciónk

Folytatódik a Magyar Narancs rendhagyó kezdeményezése, amelynek célja, hogy erősítse a civil szférát, a sajtót, valamint az állampolgári szolidaritást, válaszként a sajtót és a civil szervezeteket ellehetetlenítő, megfélemlítő, a nyílt diktatúrát előkészítő kormányzati törekvésekre. Új partnerünk a függőséggel küzdők felépülését segítő Kék Pont Alapítvány.

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.