Harsonakoncert Péterfy Borival

  • 2012. április 10.

Snoblesse

Audiovizuális harsonaperformansz a Four Bones Quartettel, Pérerfy Borival és Karafiáth Orsolyával.


Hogyan kerül egy harsonakvartett egy audiovizuális performansz kellős közepébe? De máshogy is közelíthetünk: hogyan lesz Péterfy Boriból egy harsonakoncert kivetített sztárja? Ami összeköti a harsonát az alternatív dívával, az az Impressziók című produkció, a Four Bones Quartet és Nagy János közös alkotása. Nemrégiben a Kis híján összművészeti estek sorozatban volt látható és hallható az előadás, ezúttal pedig az Akvárium Klub ad otthont a négy, műfajok közt kalandozó harsonásnak. Az összhatást Gereben Zita énekhangja, illetve Merényi Dávid és Nagy Gergely fotóművészek zenére komponált, vászonra vetített képei erősítik. A fotókból összeálló történet főszereplője Péterfy Bori, a dalszövegeket a személyesen is felbukkanó Karafiáth Orsolya írta.


http://www.youtube.com/watch?v=4-w38bnLA0o

 

Széles műfaji skálán és változatos koncerthelyek közt mozognak: a négy harsonás alkotta Four Bones Quartet ezúttal a Bem moziban, a vetítőtérben hamar létjogosultságot nyert Kis híján összművészeti estek keretében lép fel harsonakvartettől szokatlan, de a Four Bonestól nagyon is elvárható módon – egy audiovizuális performansz főszereplőjeként. A Nagy János által kizárólag a Four Bonesnak és a Four Bonesra írt Impressziók a négy – műfajok közt kalandozó – harsonáson túl erősen épít Gereben Zita énekhangjára, illetve Merényi Dávid és Nagy Gergely fotóművészek zenére komponált, vászonra vetített képeire. A fotókból összeálló történet főszereplője Péterfy Bori, a dalszövegek Karafiáth Orsolya művei.

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."