Harsonakoncert Péterfy Borival

  • 2012. április 10.

Snoblesse

Audiovizuális harsonaperformansz a Four Bones Quartettel, Pérerfy Borival és Karafiáth Orsolyával.


Hogyan kerül egy harsonakvartett egy audiovizuális performansz kellős közepébe? De máshogy is közelíthetünk: hogyan lesz Péterfy Boriból egy harsonakoncert kivetített sztárja? Ami összeköti a harsonát az alternatív dívával, az az Impressziók című produkció, a Four Bones Quartet és Nagy János közös alkotása. Nemrégiben a Kis híján összművészeti estek sorozatban volt látható és hallható az előadás, ezúttal pedig az Akvárium Klub ad otthont a négy, műfajok közt kalandozó harsonásnak. Az összhatást Gereben Zita énekhangja, illetve Merényi Dávid és Nagy Gergely fotóművészek zenére komponált, vászonra vetített képei erősítik. A fotókból összeálló történet főszereplője Péterfy Bori, a dalszövegeket a személyesen is felbukkanó Karafiáth Orsolya írta.


http://www.youtube.com/watch?v=4-w38bnLA0o

 

Széles műfaji skálán és változatos koncerthelyek közt mozognak: a négy harsonás alkotta Four Bones Quartet ezúttal a Bem moziban, a vetítőtérben hamar létjogosultságot nyert Kis híján összművészeti estek keretében lép fel harsonakvartettől szokatlan, de a Four Bonestól nagyon is elvárható módon – egy audiovizuális performansz főszereplőjeként. A Nagy János által kizárólag a Four Bonesnak és a Four Bonesra írt Impressziók a négy – műfajok közt kalandozó – harsonáson túl erősen épít Gereben Zita énekhangjára, illetve Merényi Dávid és Nagy Gergely fotóművészek zenére komponált, vászonra vetített képeire. A fotókból összeálló történet főszereplője Péterfy Bori, a dalszövegek Karafiáth Orsolya művei.

Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.

Ilyen tényleg nincs Európában

„És jelentem, hogy szeptember elsején be lehet menni a bankba és föl lehet venni a 3 százalékos otthonteremtési hitelt, családi állapottól, lakhelytől függetlenül, és a legfiatalabbak is tulajdonosok lesznek a saját otthonukban. Én nem tudom, hogy ez lelkesítő cél-e bárkinek, de azt biztosan mondhatom, hogy sehol Európában olyan nincs, hogy te barátom, eléred a 18 éves kort, és ha úgy döntesz, hogy saját otthonban akarsz lakni, akkor az lehetséges.”