Helmet-maraton

  • 2014. október 21.

Snoblesse

A 90-es évek egyik legnagyobb rockzenekara előadja a korszak egyik csúcslemezét.
false

Az amerikai zenekar a kilencvenes évek elején volt igazán a csúcson, hiszen akkor készítette el a minimalista, matekos metálzene Szent Gráljait a Meantime és a Betty lemezekkel. Szerencsére ők is beállnak végre a nosztalgiázó, tematikus turnékat játszó zenekarok közé, így a Betty húszéves évfordulóját egy olyan körúttal ünneplik meg, ahol egy sztenderd Helmet-koncert műsora mellett az elejétől a végéig eljátsszák 1994 egyik legfontosabb lemezét. Erre nem is nagyon lehet mit mondani: ezen – az eddigi setlistek alapján igazán döbbenetesnek ígérkező – háromórás koncerten mindenkinek muszáj részt venni, aki a kilencvenes években szerette a Helmetet. Még akkor is, ha a Bettyn játszó, klasszikus Helmet-felállás legendás ritmusszekciója, John Stanier és Henry Bogdan már rég nincs Page Hamilton mellett (vele készült interjúnk itt olvasható).

Figyelmébe ajánljuk

A józanság kultúrája. Folytatódik CIVIL EXTRA szolidaritási akciónk

Folytatódik a Magyar Narancs rendhagyó kezdeményezése, amelynek célja, hogy erősítse a civil szférát, a sajtót, valamint az állampolgári szolidaritást, válaszként a sajtót és a civil szervezeteket ellehetetlenítő, megfélemlítő, a nyílt diktatúrát előkészítő kormányzati törekvésekre. Új partnerünk a függőséggel küzdők felépülését segítő Kék Pont Alapítvány.

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.