Ibsen és a Dollár Papa Gyermekei

  • 2013. március 27.

Snoblesse

A Kis Eyolfot játsszák a Trafóban a szobaszínházasok. Dollár Papa Gyermekei: Szerelem – premier!


A Kis Eyolf éppenséggel nem tartozik Ibsen agyonjátszott darabjai közé, de a kis szobákhoz és egyéb extrém színházi helyekhez szokott Dollár Papa Gyermekei amúgy sem a bevett színházi utakat járják. Úgy tűnik, a lakásszínházas csapat univerzuma tágul, kifelé tartanak a garzonok és a varrószobák világából (legutóbb Bovaryné történetét adták elő egy belvárosi divatszalonban), mert ezúttal a Trafót igyekeznek ki- és megtölteni. Méghozzá Ibsen elfojtásokkal, testvérszerelemmel és gyerekhalállal tarkított utolsó darabjával, melyről egyik rajongója így emlékezett meg  internetes kommentjében: „nagyon skandináv, nagyon depressziós, a maga nemében beteg, nagyon nagyon… tetszett.” Hát, így állunk Ibsennel, és így a Trafóba tartó Dollár Papával. A Patkányos néni szerepében – az eredetileg meghirdetett Lorán Lenke helyett – Terhes Sándor látható. Előadáskezdés: 04. 07. és 04. 08. 20.00 óra.

Figyelmébe ajánljuk

Nem tud úgy tenni, mintha…

„Hányan ülnek most a szobáikban egyedül? Miért vannak ott, és mióta? Meddig lehet ezt kibírni?” – olvastuk a Katona József Színház 2022-ben bemutatott (nemrég a műsorról levett) Melancholy Rooms című, Zenés magány nyolc hangra alcímű darabjának színlapján.

Nyolcadik himnusz az elmúlásról

Egy rövid kijelentő mondattal el lehetne intézni: Willie Nelson új albuma csendes, bölcs és szerethető. Akik kedvelik a countryzene állócsillagának könnyen felismerhető hangját, szomorkás dalait, fonott hajával és fejkendőkkel keretezett lázadó imázsát, tudhatják, hogy sokkal többről van szó, mint egyszeri csodáról vagy véletlen szerencséről.

Szobáról szobára

Füstös terembe érkezünk, a DJ (Kókai Tünde) keveri az elektronikus zenét – mintha egy rave buliba csöppennénk. A placc különböző pontjain két-két stúdiós ácsorog, a párok egyikének kezében színes zászló. Hatféle színű karszalagot osztanak el a nézők között. Üt az óra, a lila csapattal elhagyjuk a stúdiót, a szín­skála többi viselője a szélrózsa más-más irányába vándorol.