Nem minden Bollywood, ami fénylik – 100 éves az indiai film.
Ajánlom
Nézzenek oda, hogy elszaladt az idő, máris 100 éves az indiai filmgyártás, melyet a műveltek Bollywooddal, a még műveltebbek Satyajit Ray munkásságával szoktak azonosítani, de a teljes palettát csak elvetemült filmtörténészek és beavatott indológusok ismerik. A február 7-től 16-ig tartó Indiai Filmfesztivál remek alkalom az indiai film történetének és színes skálájának behatóbb megismerésére, de mit fecsegünk mi, át is adnánk a szót a program összeállítóinak: „A tíznapos fesztivál alatt nem csupán hindí, de Magyarországon eddig még nem vetített telugu, maráthí, malajálam filmeket is vetítenek. Hiszen jelenleg is, az évente közel ezer indiai filmnek csupán az egyötöde a hindí nyelvű, úgynevezett »bollywoodi« film. A műsorban megtalálhatók igazi nagy klasszikusok, mint például a Sholey, az utóbbi évek legnagyobb bevételét termelő vígjáték (3 Idiots), thriller (Kahaani) vagy a legújabb nemzetközi sikerfilm (The Lunchbox).”
Helyszínek: Puskin mozi; Indiai Kulturális Központ (1025 Budapest, Búzavirág u. 14.)
A volt miniszter saját bevallása szerint nem tud a friss törvényterevezetekről, és csak asztalosi karrierjével foglalkozik. Ez viszont nem zavarja a neki havi 2,1 millió forintot fizető munkaadóját.
Miközben a kormány a gyermekvédelem fontosságát hangsúlyozza, Orbán Viktor TikTok-oldalán olyan tartalmak jelennek meg, amelyek kifejezetten károsak a mentális egészségre.
A zenekar odáig ment a saját szobrának építésében, hogy már a koncertjei is komplett élménycsomagot nyújtanak szeánsszal, közös programokkal és okostelefonos kiegészítőkkel.
Pálos György Magamat játszom című dokumentumfilmjében egy közösségi színház munkafolyamatát követhetjük nyomon. Tizennégy vállalkozó kedvű idegen előadást készít, melynek témája a magány.
Hiába kért a főváros jogsegélyt a bíróságtól, a döntés meghozatala előtt a Magyar Államkincstár inkasszót hajtott végre. Karácsony Gergely főpolgármester szerint a lépés jogtalan volt. Az önkormányzat drasztikus forrásmegvonásokra készül.
Az Aspekt című feminista folyóirat társalapítója, Anna Daučíková (1950) meghatározó alakja a szlovák és a cseh feminista és queer művészetnek és a kilencvenes évektől a nemzetközi szcénának is.
A Broke olyan, mint egy countrysláger a nehéz életű rodeócowboyról, aki elvész valahol Montanában a méteres hó alatt, s arra ébred, hogy épp lefagyóban a lába.
Egyszerű és szentimentális, de mindkettőt büszkén vállalja Baltasar Kormákur filmje. Talán az Előző életek volt utoljára ilyen: a fordulatok és a hősök döntései néha elég vadak, de sosem annyira, hogy megtörjék az azonosulás varázsát, az érzelmek őszintesége pedig mélységes hitelességet kölcsönöz a filmnek.