Humorfesztivál

  • 2014. január 29.

Snoblesse

Kriplik, gárdisták, kenőpénzek, bakterházak, stand up és heveny térdcsapkodás várhatók.
false

A Thália nagyszínpadán a Győri Nemzeti Színház játssza A kriplit, Martin McDonagh rongyosra dicsért modern klasszikusát, melyet sokan sokféleképpen feldolgoztak, mi a londoni West Enden is szemügyre vettünk egy feldolgozást Harry Potterrel a főszerepben (írásunk itt). A Marosvásárhelyi Nemzeti Színház a Tarelkin halálával veszi ki a részét a humorból, míg a TÁP Színházból alakult Nemzeti TÁP Színház Osztrovszkij Jövedelmező állásának átiratával érkezik, melyről kritikusunk (a teljes szöveg itt) ezt írta: A megkent hivatalnokok és a közülük kitörni képtelen fiatalember százötven évvel ezelőtti történetét a magyar valóság keretezi: a jelenből indulunk egy kenőpénzes videóval, és a mába is érünk vissza. Az előadás végén a színházterem ajtajában gárdisták búcsúztatnak. Gárdistamentes előadásnak ígérkezik a székesfehérvári Vörösmarty Színház Indul a bakterháza, a Művház című produkció azonban megint csak áthallásosnak ígérkezik.

Figyelmébe ajánljuk

A képekbe dermedt vágy

Az Aspekt című feminista folyóirat társ­alapítója, Anna Daučíková (1950) meghatározó alakja a szlovák és a cseh feminista és queer művészetnek és a kilencvenes évektől a nemzetközi szcénának is.

Emberarcú

Volt egy történelmi pillanat ’56 után, amikor úgy tűnt: a szögesdrótot ha átszakítani nem lehet ugyan, azért átbújni alatta még sikerülhet.

Fától fáig

  • - turcsányi -

A Broke olyan, mint egy countrysláger a nehéz életű rodeócowboyról, aki elvész valahol Montanában a méteres hó alatt, s arra ébred, hogy épp lefagyóban a lába.

Kis nagy érzelmek

Egyszerű és szentimentális, de mindkettőt büszkén vállalja Baltasar Kormákur filmje. Talán az Előző életek volt utoljára ilyen: a fordulatok és a hősök döntései néha elég vadak, de sosem annyira, hogy megtörjék az azonosulás varázsát, az érzelmek őszintesége pedig mélységes hitelességet kölcsönöz a filmnek.