Jucifer a Dürer Kertben

  • 2013. október 10.

Snoblesse

Gonosz műfajokat vegyítenek: az elvetemült duó ismét nálunk.
false

A kéttagú, georgiai Jucifer kivételesen elvetemült zenekar. Idén húsz éve húzzák a teljesen unortodox gitár/ének-dob felállásban, ahol az előbbi posztot ráadásul egy Amber Valentine nevű hölgy tölti be. A Magyarországon már kétszer fellépett, igen gonosz, mindenféle obskúrus underground műfajokat – doom, sludge, black metal és hasonló szépségek – vegyítő duó a jubileumot egy oroszországi utazást megörökítő lemezzel (За Волгой для нас земли нет, vagyis Beyond the Volga There Is No Land), illetve ezzel a turnéval ünnepli meg. Előttük három magyar zenekar melegít: az elvetemült, zajos instrumentális pusztítást Super 8/16 filmek vetítésével feldobó Pozvakowski (interjú itt), a világutazó grindcore-kommandó Human Error, és az Igor.

Figyelmébe ajánljuk

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.

AI kontra Al Bano

A kisebb-nagyobb kihagyásokkal és különböző neveken, de 1987 óta létező Vasvári Színjátszó Fesztivál az alkalmi falusi színjátszóktól a független színházi szféra elismert társu­la­tai­ig terjedően reprezentálja a hazai nem hivatásos színjátszás különböző szintjeit.

Családban marad

A kiállításon apa és fia műveit látjuk generációs párba állítva, nemzetközi kontextusba helyezve és némileg rávilágítva a hazai üvegművészet status quójára.

„Bős–Nagymaros Panama csatorna” - így tiltakoztak a vízlépcső és a rendszer ellen 1988-ban

A Mű a rendszer jelképe lett. Aki az építkezés ellen tiltakozott, a rendszer ellen lépett fel – aki azt támogatta, a fennálló rendszert védte. Akkor a Fidesz is a környezetpusztító nagymarosi építkezés leállítását követelte. És most? Szerzőnk aktivistaként vett részt a bős–nagymarosi vízlépcső elleni tiltakozás­sorozatban. Írásában saját élményei alapján idézi fel az akkor történteket.