Karenn az A38-on

  • 2014. április 16.

Snoblesse

Két brit, akik dühös-fémes technóval büntetnek.
false

Utoljára tavaly februárban járt nálunk – szintén a Technokunst sorozat keretében – Jamie Roberts, alias Blawan, aki az évtized elején még ígéretes bass music/garage producerként kezdett (a Hessle Audiónál kiadott bravúros Fram E.P.-vel), ám hamarosan átváltott jó kis savas technóra, majd idővel a még ennél is kíméletlenebb vonalra. Szólómunkásságával párhuzamosan összefogott a többnyire Pariah-ként ismert Arthur Cayzerrel, aki szintén a dubstep/posztdubstep zenéktől jutott el a technóig – Karenn néven készített közös munkáik duzzadnak a brutális energiától, ráadásul laptopok és Ableton helyett kopott, nyúzott szintetizátorokkal és régi analóg dobgépekkel dolgoznak (budapesti fellépésükön ez külön élményforrás: tanúi lehetünk egy igazi, laptopok nélküli, mesteri live-actnek).

false

Karennék zenéjét nehéz behatárolni (tombolni rá egyszerűbb lesz): a technóhoz a szigorú négynegyedes ritmika mellett ugyanaz a kitörési vágy köti, ami annak idején Detroit pionírjait is hajtotta. Ám legalább ennyire megtalálható benne az ősacid pszichedéliája, a bass music energiája, az ipari zene szándékolt ridegsége és a metál kíméletlen, felszabadító ösztönössége (remek ízelítőt kínál zenéikből a Work The Long Nights kiadónak készített dupla EP, a Sheworks 004).

Hazai oldalról természetesen Isu és Dork (Technokunst) fognak lemezezni.

Figyelmébe ajánljuk

Fuss, és tévedj el Budapesten!

Budapestre jött a City Race Euro Tour, egy városi tájfutó rendezvénysorozat. Három napon át futhatunk Budapest különböző részein egy térképpel, amelyen a kukák is fel vannak tüntetve, de az utcanevek nem láthatóak. De mire is jó ez az egész?

A saját határain túl

Justin Vernon egyszemélyes vállalkozásaként indult a Bon Iver, miután a zenész 2006-ban három hónapot töltött teljesen egyedül egy faházban, a világtól elzárva, egy nyugat-wisconsini faluban.

Az űr az úr

Az 1969-ben indult Hawkwind mindig a mainstream csatornák radarja alatt maradt, pedig hatása évtizedek óta megkérdőjelezhetetlen.