Karenn az A38-on

  • 2014. április 16.

Snoblesse

Két brit, akik dühös-fémes technóval büntetnek.
false

Utoljára tavaly februárban járt nálunk – szintén a Technokunst sorozat keretében – Jamie Roberts, alias Blawan, aki az évtized elején még ígéretes bass music/garage producerként kezdett (a Hessle Audiónál kiadott bravúros Fram E.P.-vel), ám hamarosan átváltott jó kis savas technóra, majd idővel a még ennél is kíméletlenebb vonalra. Szólómunkásságával párhuzamosan összefogott a többnyire Pariah-ként ismert Arthur Cayzerrel, aki szintén a dubstep/posztdubstep zenéktől jutott el a technóig – Karenn néven készített közös munkáik duzzadnak a brutális energiától, ráadásul laptopok és Ableton helyett kopott, nyúzott szintetizátorokkal és régi analóg dobgépekkel dolgoznak (budapesti fellépésükön ez külön élményforrás: tanúi lehetünk egy igazi, laptopok nélküli, mesteri live-actnek).

false

Karennék zenéjét nehéz behatárolni (tombolni rá egyszerűbb lesz): a technóhoz a szigorú négynegyedes ritmika mellett ugyanaz a kitörési vágy köti, ami annak idején Detroit pionírjait is hajtotta. Ám legalább ennyire megtalálható benne az ősacid pszichedéliája, a bass music energiája, az ipari zene szándékolt ridegsége és a metál kíméletlen, felszabadító ösztönössége (remek ízelítőt kínál zenéikből a Work The Long Nights kiadónak készített dupla EP, a Sheworks 004).

Hazai oldalról természetesen Isu és Dork (Technokunst) fognak lemezezni.

Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.

Ilyen tényleg nincs Európában

„És jelentem, hogy szeptember elsején be lehet menni a bankba és föl lehet venni a 3 százalékos otthonteremtési hitelt, családi állapottól, lakhelytől függetlenül, és a legfiatalabbak is tulajdonosok lesznek a saját otthonukban. Én nem tudom, hogy ez lelkesítő cél-e bárkinek, de azt biztosan mondhatom, hogy sehol Európában olyan nincs, hogy te barátom, eléred a 18 éves kort, és ha úgy döntesz, hogy saját otthonban akarsz lakni, akkor az lehetséges.”