Karosi Júlia & Tobias Meinhart

  • 2015. július 23.

Snoblesse

A magyar jazzénekes és a New York-i szaxofonos egymásra talál.

Gyorsan tisztázzuk is e szerencsés zenei egymásra találás körülményeit:

rés a présen: Miért New Yorkban jelent meg az új lemezed? Milyen zenei anyag került rá?

false

Karosi Júlia: A New York-i Dot Time Records volt az első kiadó, ahová a vadonatúj, 2013 nyarán készült demófelvételeimet elküldtem, amelyeket a kvartettemmel és Tobias Meinhart német szaxofonossal vettünk fel. Hihetetlen volt, hogy a kiadó egy órán belül válaszolt. Délután már skype-on tárgyaltunk arról, mikor és hogyan készüljön el a lemez, annyira megfogta őket az anyag. Elsősorban az tetszett nekik, hogy nem sztenderdeket énekelek, hanem saját szerzeményeket és népdalfeldolgozásokat. Az új lemezen is ezek szerepelnek.

rap: Mire utal a Hidden Roots lemezcím?

KJ: A cím jelentése magyarul rejtett gyökerek. Ez arra utal, hogy feltettem magamnak a kérdést: hogyan határoznám meg magamat magyar dzsesszénekesként? A dzsessz hagyományain túl melyek azok a zenei gyökerek, amelyekhez a legerősebben kötődöm? Ezt próbáltam felkutatni és zeneileg megfogalmazni ezen az albumon, úgy, hogy benne legyenek azok a legfontosabb szálak, amelyek engem zeneileg meghatároznak.

A teljes interjú itt olvasható, a Karosi Júlia Quartet Tobias Meinhart szaxofonossal kiegészülve pedig augusztus 1-jén, szombaton, 20 órától a Budapest Jazz Clubban, augusztus 2-án 17 órától Kapolcson, a Művészetek Völgyében, a Harcsa Veronika Jazzudvarban hallható-látható.



Figyelmébe ajánljuk

Vérző papírhold

  • - ts -

A rendszeresen visszatérő témák veszélyesek: mindig felül kell ütni a tárgyban megfogalmazott utolsó állítást. Az ilyesmi pedig egy filmzsánerbe szorítva a lehetőségek folyamatos korlátozását hozza magával.

Szűznemzés

Jobb pillanatban nem is érkezhetett volna Guillermo del Toro új Frankenstein-adaptációja. Egy istent játszó ifjú titán gondolkodó, tanítható húsgépet alkot – mesterséges intelligenciát, ha úgy tetszik.

Bárhol, kivéve nálunk

Hajléktalan botladozik végig a városon: kukákban turkál; ott vizel, ahol nem szabad (mert a mai, modern városokban szabad még valahol, pláne ingyen?); már azzal is borzolja a kedélyeket, hogy egyáltalán van.

Brahms mint gravitáció

A kamarazenélés közben a játékosok igazán közel kerülnek egymáshoz zeneileg és emberileg is. Az alkalmazkodás, kezdeményezés és követés alapvető emberi kapcsolatokat modellez. Az idei Kamara.hu Fesztivál fókuszában Pablo Casals alakja állt.

Scooter inda Művhaus

„H-P.-t, Ferrist és Ricket, a három technoistent két sarkadi vállalkozó szellemű vállalkozó, Rácz István és Drimba Péter mikrobusszal és személyautóval hozza Sarkadra május 25-én. Ezen persze most mindenki elhűl, mert a hármuk alkotta Scooter együttes mégiscsak az európai toplista élvonalát jelenti. Hogy kerülnének éppen Magyarországra, ezen belül Sarkadra!?” – írta a Békés Megyei Népújság 1995-ben arról a buliról, amelyet legendaként emlegetnek az alig kilencezer fős határ menti kisvárosban.

Who the Fuck Is SpongyaBob?

Bizonyára nem véletlen, hogy az utóbbi években sorra születnek a legfiatalabb felnőtteket, a Z generációt a maga összetettségében megmutató színházi előadások. Elgondolkodtató, hogy ezeket rendre az eggyel idősebb nemzedék (szintén nagyon fiatal) alkotói hozzák létre.