Kertmozi a Holdudvarban

  • 2012. június 18.

Snoblesse

Francia filmek a szabadban. Léa Seydoux filmjével nyit a margitszigeti kertmozi.


A Francia Intézet filmes szakosztálya ezennel megkezdi nyári működését a margitszigeti Holdudvarban, ahol hamisítatlan kertmozis körülmények között adják egymásnak a vásznat hat héten keresztül a francia film közismert alakjai, például Juliette „nem érzem magam franciának” Binoche és Charlotte Gainsbourg – akik nélkül alighanem nem is lehet francia filmes napokat tartani. A nyitóest mindazonáltal egy fiatalabb versenyzőé, a nyolcvanötös születésű Léa Seydoux-é, aki sokak szemében a bájos romlottságot, de még többek szemében a vonzó ártatlanságot (mindkettő gyakori tulajdonság francia dívák körében) testesíti meg. Akit pedig a színésznő megtestesít ezen az estén: a Nővér című, Berlinben Ezüst Medvét nyert film tengődő főszereplőjeként egy svájci síparadicsom árnyékos oldalán igyekszik családi békét teremteni, aminek enyveskezű öccse és saját viselt dolgai tesznek keresztbe. Kapunyitás és franciás kézmasszázs (!) 20 órától.

(Szolgálati közlemény: 12 éven aluliak számára a film megtekintése nagykorú felügyelete mellett ajánlott.)

Figyelmébe ajánljuk

Helyreigazítás

  • narancs.hu

Helyreigazítás az Egy elképesztő történet: gondnokság alá akarta vetetni egykori barátját, majd bíróságra ment, de a pert is elbukta című cikk miatt.

Magyar Péter-Orbán Viktor: 2:0

Állítólag kétszer annyian voltak az Andrássy úti Nemzeti Meneten, mint a Kossuth térre érkező Békemeneten, ám legalább ennyire fontos, hogy mit mondtak a vezérszónokok. Magyar Péter miszlikbe vágta Orbán Viktort egyebek mellett azzal, hogy saját szavait hozta fel ellene. Aztán megjött a Ryanair.

A béketárgyalás, ami meg sem történt

De megtörténhet még? Egyelőre elmarad a budapesti csúcs, és ez elsősorban azt mutatja, hogy Putyin és Trump nagyon nincsenek egy lapon. Az orosz diktátor hajthatatlan, az amerikai elnök viszont nem érti őt – és így újra és újra belesétál a csapdáiba.

Fél disznó

A film plakátján motoron ül egy felnőtt férfi és egy fiú. Mindketten hátranéznek. A fiú azt kutatja döbbenten, daccal, hogy mit hagytak maguk mögött, a férfi önelégülten mosolyog: „Na látod, te kis szaros lázadó, hova viszlek én?

Ketten a gombolyagok közt

Az Álmok az íróból lett filmrendező Dag Johan Haugerud trilógiájának utolsó darabja. Habár inkább az elsőnek érződik, hiszen itt az intimitás és a bimbózó szexualitás első lépé­seit viszi színre.