Kertmozi a Holdudvarban

  • 2012. június 18.

Snoblesse

Francia filmek a szabadban. Léa Seydoux filmjével nyit a margitszigeti kertmozi.


A Francia Intézet filmes szakosztálya ezennel megkezdi nyári működését a margitszigeti Holdudvarban, ahol hamisítatlan kertmozis körülmények között adják egymásnak a vásznat hat héten keresztül a francia film közismert alakjai, például Juliette „nem érzem magam franciának” Binoche és Charlotte Gainsbourg – akik nélkül alighanem nem is lehet francia filmes napokat tartani. A nyitóest mindazonáltal egy fiatalabb versenyzőé, a nyolcvanötös születésű Léa Seydoux-é, aki sokak szemében a bájos romlottságot, de még többek szemében a vonzó ártatlanságot (mindkettő gyakori tulajdonság francia dívák körében) testesíti meg. Akit pedig a színésznő megtestesít ezen az estén: a Nővér című, Berlinben Ezüst Medvét nyert film tengődő főszereplőjeként egy svájci síparadicsom árnyékos oldalán igyekszik családi békét teremteni, aminek enyveskezű öccse és saját viselt dolgai tesznek keresztbe. Kapunyitás és franciás kézmasszázs (!) 20 órától.

(Szolgálati közlemény: 12 éven aluliak számára a film megtekintése nagykorú felügyelete mellett ajánlott.)

Figyelmébe ajánljuk

„A Száraz november azoknak szól, akik isznak és inni is akarnak” – így készítették elő a Kék Pont kampányát

Az idén már kilencedik alkalommal elindított kampány hírét nem elsősorban a plakátok juttatják el az emberekhez, hanem sokkal inkább a Kék Pont önkéntesei, akik a Száraz november nagyköveteiként saját közösségeikben népszerűsítik a kezdeményezést, sőt, néhány fővárosi szórakozóhely pultjaira „száraz” itallapokat is visznek.

Állami támogatás, pályázatírás, filozófia – Kicsoda a halloweeni tökfaragást megtiltó zebegényi polgármester?

Ferenczy Ernő még alpolgármesterként tevékenyen részt vett abban, hogy az előző polgármester illetményét ideiglenesen felfüggesszék. Közben saját vállalkozása tetemes állami támogatásokban részesült. Zebegény fura urát úgy ismerik, mint aki alapvetően nem rosszindulatú, de ha elveszíti a türelmét, akkor stílust vált. 

Fiúk a barakkból

Andy Parker sorozata sokáig megtéveszt a cukiságával, és csak lassan virrad a nézőre, hogy más üzenet rejlik itt. Az érzékeny és nagyon is meleg Cameron Cope (a valós koránál jóval hamvasabbnak és naivabbnak tetsző Miles Heizer) rejtélyes indíttatásból úgy dönt, hogy nehéz természetű édesanyját azzal tudná a legjobban kiborítani, ha csatlakozna a tengerészgyalogsághoz.

Szellemes

Ifj. Vidnyánszky Attila „saját” Hamletjének színpadra állításához tett vállalásaiból akár már egy is túl nagynak tűnhet. Nemcsak a darab címe változott meg: az „és a többi, néma csend” válik a rendezői elképzelés alfájává és ómegájává is.

Lehetnénk jobban is

Ismerjük a híres idézetet, amelyben Rousseau a polgári társadalom megteremtését az első emberhez köti, aki „bekerített egy földdarabot és azt találta mondani: ez az enyém, s oly együgyű emberekre akadt, akik ezt el is hitték neki”.