Kultúrfürdő: Roadmovie Th&L

  • 2012. augusztus 21.

Snoblesse

Thelma és Louise teljes életnagyságban a Bem moziban.


Egymást érik a filmek ihlette színpadi produkciók, Tarantino, Trier, Almodóvar, Kaurismäki neve már nemcsak a mozi-, hanem a színházműsorokban is fellelhető. Hasonlóképpen járt Ridley Scott is és 1991-es keltezésű, női road movie-ja,a Thelma és Louise. A film, amely többek között Susan Sarandon, Geena Davis és egy Brad Pitt nevű pályakezdő miatt lehet emlékezetes, húsz év elteltével Máthé Zsoltot és a kísérleti zenés színházban utazó Baróthy Angyalai nevű társaságot is megihlette. A gyilkosságba keveredő két barátnő ezúttal a Bem mozi szűkös tereiben menekül az FBI és a férfiak elől – útjuk nagy felismerésekkel és a nyolcvanas évek magyarított slágereivel van kikövezve.

Figyelmébe ajánljuk

A bűn nyomora és a nyomor bűne Vadkeleten

Hogy milyen nyomor vezethet el a bűnhöz, amelyben csak némi élelmet vagy egy fél minimálbért sikerül zsákmányolni? Kik az áldozatok és miért hallgatnak? A leszakadó kistérségek sajnos kiváló terepet jelentenek, hogy egy pillantást vessünk a kétségbeejtő helyzetre.

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.