Lépésről lépésre

  • 2012. június 15.

Snoblesse

Dokumentarista revüszínház, azaz a Chorus Line magyarosan, Novák Eszter rendezésében.


Senkit ne tévesszen meg a cím: a Lépésről lépésre nem más, mint a Chorus Line magyarított, 15 pályakezdő magyar színészre átírt változata. A Chorus Line (magyarul: A tánckar) pedig nem más, mint minden idők egyik legsikeresebb musicalszériája, az ötödik leghosszabban műsoron tartott Broadway-musical, melynek szereplői nem operaházi fantomok vagy görkorizó vonatkocsik, hanem Broadway-karrierre ácsingózó táncosok voltak (hogy a filmváltozatban mit keresett Michael Douglas, azt fedje a feledés jótékony homálya). A most látható változat nem marad adós sem a Chorus Line dalaival, sem az ácsingózás gyötrelmeivel, ám a fellépők – lévén nem Broadway-táncosok, hanem a színművészeti zenés osztályának színészei – nem a New York-i Broadway, sokkal inkább a hazai érvényesülés lehetőségéivel vetnek számot. Így már érthető is, mit fed a műfaj: dokumentarista revüszínház.

Figyelmébe ajánljuk

Helyreigazítás

  • narancs.hu

Helyreigazítás az Egy elképesztő történet: gondnokság alá akarta vetetni egykori barátját, majd bíróságra ment, de a pert is elbukta című cikk miatt.

Magyar Péter-Orbán Viktor: 2:0

Állítólag kétszer annyian voltak az Andrássy úti Nemzeti Meneten, mint a Kossuth térre érkező Békemeneten, ám legalább ennyire fontos, hogy mit mondtak a vezérszónokok. Magyar Péter miszlikbe vágta Orbán Viktort egyebek mellett azzal, hogy saját szavait hozta fel ellene. Aztán megjött a Ryanair.

A béketárgyalás, ami meg sem történt

De megtörténhet még? Egyelőre elmarad a budapesti csúcs, és ez elsősorban azt mutatja, hogy Putyin és Trump nagyon nincsenek egy lapon. Az orosz diktátor hajthatatlan, az amerikai elnök viszont nem érti őt – és így újra és újra belesétál a csapdáiba.

Fél disznó

A film plakátján motoron ül egy felnőtt férfi és egy fiú. Mindketten hátranéznek. A fiú azt kutatja döbbenten, daccal, hogy mit hagytak maguk mögött, a férfi önelégülten mosolyog: „Na látod, te kis szaros lázadó, hova viszlek én?

Ketten a gombolyagok közt

Az Álmok az íróból lett filmrendező Dag Johan Haugerud trilógiájának utolsó darabja. Habár inkább az elsőnek érződik, hiszen itt az intimitás és a bimbózó szexualitás első lépé­seit viszi színre.