Litera előszilveszter

  • 2014. december 14.

Snoblesse

Kenyeret és cirkuszt – Írók a manézsban.
false

Hölgyeim és uraim, induljon a játék, „maestro, music, cak-cak”. Ha cak-cak, az csakis Eötvös Gábor zenebohóc lehet, a nagy magyar hungarikum, a „Van másik!” feltalálója, akit hiába próbálnak elhallgattatni, hiába veszik el minduntalan a hangszerét, mindig akad egy másik a kabátja alatt. Hogy hogy jön ide az irodalom? Hogy mi köze a „van másik” igazságának a kortárs magyar írók teljesítményéhez? Mindenre fény derül a Litera előszilveszteri buliján a Trafóban, ahol a színházterem cirkuszi manézzsá, hat író pedig cirkuszi fellépővé változik. De vajon ki lesz a bűvész, a bohóc, az artista, az idomár, az erőművész és az illuzionista? És mit rejtenek a kabátok? Tippjeink vannak csupán, de ezekkel nem borzolnánk az amúgy is borzos kedélyeket. A lényeg: „maestro, music, cak-cak”.

Figyelmébe ajánljuk

Helyreigazítás

  • narancs.hu

Helyreigazítás az Egy elképesztő történet: gondnokság alá akarta vetetni egykori barátját, majd bíróságra ment, de a pert is elbukta című cikk miatt.

Magyar Péter-Orbán Viktor: 2:0

Állítólag kétszer annyian voltak az Andrássy úti Nemzeti Meneten, mint a Kossuth térre érkező Békemeneten, ám legalább ennyire fontos, hogy mit mondtak a vezérszónokok. Magyar Péter miszlikbe vágta Orbán Viktort egyebek mellett azzal, hogy saját szavait hozta fel ellene. Aztán megjött a Ryanair.

A béketárgyalás, ami meg sem történt

De megtörténhet még? Egyelőre elmarad a budapesti csúcs, és ez elsősorban azt mutatja, hogy Putyin és Trump nagyon nincsenek egy lapon. Az orosz diktátor hajthatatlan, az amerikai elnök viszont nem érti őt – és így újra és újra belesétál a csapdáiba.

Fél disznó

A film plakátján motoron ül egy felnőtt férfi és egy fiú. Mindketten hátranéznek. A fiú azt kutatja döbbenten, daccal, hogy mit hagytak maguk mögött, a férfi önelégülten mosolyog: „Na látod, te kis szaros lázadó, hova viszlek én?

Ketten a gombolyagok közt

Az Álmok az íróból lett filmrendező Dag Johan Haugerud trilógiájának utolsó darabja. Habár inkább az elsőnek érződik, hiszen itt az intimitás és a bimbózó szexualitás első lépé­seit viszi színre.