Lukács Miklós & Balogh Kálmán

  • 2015. július 16.

Snoblesse

Két cimbalmos egy csárdában – a Művészetek Völgyében.
Lukács Miklós

Lukács Miklós

 

A cimbalom nem tartozik a jazz hagyományos fegyvertárába, de Lukács Miklósnak hála, egyre kevesebben kapják fel a fejüket, ha jazzszínpadon előkerül. Kuriózumnak azért még mindig kuriózum, maga a zenész is így látja a helyzetet, mint a vele készült interjúnkból (teljes szöveg itt) kiderült: „Megérkezünk a hangszerünkkel, és máris sikerünk van. Játszom rajta három hangot, és mindenki csodálkozik, hogy micsoda gyönyörűség ez, úgyhogy az antré mindig jó. Aztán persze nagyon jól is kell cimbalmozni. De néha még Magyarországon is kuriózum. Azt mondják: Milyen szép ez a citera. Hihetetlen, de minden cimbalmosnak van ilyen élménye.” Lukács Miklós ezúttal Balogh Kálmánnal alkot duót a Művészetek Völgyében, ahol – műértő közönségről van szó! – garantáltan senki sem fogja citerának nézni a cimbalmát.


Figyelmébe ajánljuk

Mint az itatós

Szinte hihetetlen, de akad még olyan nagy múltú, híres szimfonikus zenekar, amely korábban soha nem járt Budapesten: közéjük tartozott a Tokiói Filharmonikus Zenekar is, holott erős magyar kötődésük van, hiszen Kovács János 1992 óta szerepel náluk vendégkarmesterként.

Minden meg akar ölni

  • SzSz

Andriivka aprócska falu Kelet-Ukrajnában, Donyeck megyében; 2014 óta a vitatott – értsd: az ENSZ tagországai közül egyedül Oroszország, Szíria és Észak-Korea által elismert – Donyecki Népköztársaság része.

S most reménykedünk

„Az élet távolról nézve komédia, közelről nézve tragédia” – az Arisztotelész szellemét megidéző mondást egyként tulajdonítják Charlie Chaplinnek, illetve Buster Keatonnek.

A szürkeség ragyogása

Különös élmény néhány napon belül látni két Molière-darabot a Pesti Színházban. A huszonöt éve bemutatott Képzelt beteg egy rosszul öregedő „klasszikus”, a Madame Tartuffe pedig egy kortárs átirat, amelynek első ránézésre a névegyezésen túl nem sok köze van a francia szerzőhöz. Ez utóbbi egyáltalán nem baj, még akár erény is lehet.