Miet Warlop: Milyen mágnes?

  • 2013. április 22.

Snoblesse

Dalít és Buñuelt idéző, szürreális figurák a belga vizuális művész produkciójában.


Amit a belga vizuális művész, Miet Warlop színház fedőnév alatt művel, az olyan messze van a hagyományos színháztól, mint a Trafó Jeruzsálemtől. A Berlin–Brüsszel-tengelyen mozgó, kétlaki művész mindene a humor, illetve annak túlmozgásos alfaja, a slapstick, és ahol megjelenik, ott rendszerint jókedv fakad, s hamarosan hibrid háziállatok és sétáló hajlabdák is feltűnnek a színen. Miet Warlop két éve a Springville című produkciójával járt a Trafóban; akinek volt szerencséje az előadáshoz, régi ismerőseként üdvözölheti a nadrágembert, aki a Milyen a mágnes? festékből,habból, füstből kikevert világában is szerepet kapott. Előadáskezdés: május 2., 19.00; május 3., 20.30.

 

 

Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.