Mikkelsen nője

  • 2014. augusztus 4.

Snoblesse

A Mika Skandi Filmklub bemutatja: Egy hatás alatt álló nő – a dán verzió.
false

John Cassavetes klasszikusaihoz nem ildomos hozzányúlni, elég csak megnézni, mi történt, amikor az egyébként keveset hibázó Sidney Lumet nyúlt a Glóriához. Hát, hogy is mondjuk csak, szóval, Lumet Glóriája Sharon Stone-nal egy lapon sem említhető Cassavetes és Gena Rowlands Glóriájával. És akkor még nagyon finoman fogalmaztunk. Úgy tűnik, vannak, akiket semmi sem tántoríthat el a cassavetesi örökség megdézsmálásától: 2001-ben Ole Christian Madsen dán filmrendező elkészítette az Egy hatás alatt álló nő skandináv változatát, de mert ez így olyan szimplán hangzott volna, az alkotók továbbgondolásnak hívták a filmjüket. Ole Christian Madsen filmjében a rendező felesége Stine Stengade, és Mads Mikkelsen bátyja, Lars Mikkelsen adja a hatás alá került, súlyos válságba sodródott házaspárt. Erre mondják: kis ország.

A vetítés után parázs filmvita Csejk Miklóssal.

Figyelmébe ajánljuk

A Fidesz házhoz megy

Megfelelő helyre kilopott adatbázis, telefonálgató propagandisták, aktivisták otthonát látogató Németh Balázs. Amit a Fidesz most csinál, régen a Kurucinfó munkája volt.

Mint az itatós

Szinte hihetetlen, de akad még olyan nagy múltú, híres szimfonikus zenekar, amely korábban soha nem járt Budapesten: közéjük tartozott a Tokiói Filharmonikus Zenekar is, holott erős magyar kötődésük van, hiszen Kovács János 1992 óta szerepel náluk vendégkarmesterként.

Minden meg akar ölni

  • SzSz

Andriivka aprócska falu Kelet-Ukrajnában, Donyeck megyében; 2014 óta a vitatott – értsd: az ENSZ tagországai közül egyedül Oroszország, Szíria és Észak-Korea által elismert – Donyecki Népköztársaság része.

S most reménykedünk

„Az élet távolról nézve komédia, közelről nézve tragédia” – az Arisztotelész szellemét megidéző mondást egyként tulajdonítják Charlie Chaplinnek, illetve Buster Keatonnek.

A szürkeség ragyogása

Különös élmény néhány napon belül látni két Molière-darabot a Pesti Színházban. A huszonöt éve bemutatott Képzelt beteg egy rosszul öregedő „klasszikus”, a Madame Tartuffe pedig egy kortárs átirat, amelynek első ránézésre a névegyezésen túl nem sok köze van a francia szerzőhöz. Ez utóbbi egyáltalán nem baj, még akár erény is lehet.