Mozinet – Művész Filmnapok

  • 2012. július 25.

Snoblesse

Fliegauftól a Dardenne fivérekig, a román újhullámtól Michael Fassbenderig.


Jankovics Marcell Madáchba vágja a fejszéjét (Az ember tragédiája), Armand Assante a román újhullámban állomásozik (California Dreamin’), Michael Fassbender éhségsztrájkba kezd (Éhség), egy török család élete gellert kap (Három majom), flamand fiatalok már nagyon elvesztenék (Hasta La Vista), összefonódnak az iráni női sorsok (Nők férfiak nélkül), a túlsúlyos Piroska ágytálat cserél (Pál Adrienn), Bécsben bankot rabol a bűnöző (Revans), Stephen Rea kimutatja az érzéseit (Semmit magamról), a román újhullám horgászni indul (Sporthorgászat), a Dardenne fivérek megenyhülnek (Srác a biciklivel), Fabrice Luchini felmerészkedik a spanyol bejárónőhöz (Szerelem a hatodikon) és Fliegauf klónoz (Womb – Méh) – Cannes, Berlin, Velence győztesei és sok minden más is a Mozinet minifesztiválján.

 


Figyelmébe ajánljuk

Testvér testvért

  • - turcsányi -

A hely és az idő mindent meghatároz: Szilézia fővárosában járunk, 1936-ban; történetünk két héttel a berlini olimpia előtt indul és a megnyitó napjáig tart.

Vadmacskák

  • SzSz

Kevés kellemetlenebb dolog létezik annál, mint amikor egy kapcsolatban a vágyottnál eggyel többen vannak – persze, a félrelépéseket, kettős életeket és házasságszédelgőket jól ismerjük, ha az elmúlt években feleannyi sorozat készült volna ezekből, akkor is kitehetnénk a „túltermelés” táblát.

Fiúk az úton

Stephen King mindössze 19 éves volt, amikor 1967-ben papírra vetette A hosszú menetelést. A sorshúzásos alapon kiválogatott és a gazdagság és dicsőség ígéretével halálba hajszolt fiatalemberek története jól illeszkedett a vietnámi háború vetette hosszú árnyékhoz.

Bálványok és árnyékok

Egyszerre volt festő, díszlet- és jelmeztervező, költő és performer El Kazovszkij (1948–2008), a rendszerváltás előtti és utáni évtizedek kimagasló figuratív képzőművésze, akinek a hátrahagyott életműve nem süllyedt el, a „Kazo-kultusz” ma is él.

Múzeum körúti Shaxpeare-mosó

Ez a Shakespeare-monográfia olyan 400 oldalas szakmunka, amelyet regényként is lehet olvasni. Izgalmas cselekmény, szex, horror, szerzői kikacsintások, szövegelemzés, színház- és társadalomtörténeti kontextus, igen részletes (és szintén olvasmányos) jegyzetapparátussal.