ON THE GROUND 1989-94

  • 2012. szeptember 12.

Snoblesse

A rendszerváltás kultikus helyei és szubkultúrális megmozdulásai Rodolf Hervé képein.


A rendszerváltás és az azt követő évek nem egy hazánkban állomásozó francia fotográfust megihlettek: Bruno Bourel-t éppúgy megihlette Budapest és a kilencvenes évek első fele, mint Lucien Hervé fiát, Rodolf Hervé-t (1957-2000), aki 1989 utolsó napjaiban érkezett Magyarországra. Persze mindkét fotóművész más-más módon közelített a városhoz; Rodolf Hervé például az undergound felől; performance-ai voltak a Tilos az Á-ban, tervezett plakátot a Tilos Rádiónak, francia anarchisták társaságában részt vett a kilencedik kerületi trafóház, a később Trafóként ismert épület elfoglalásában, és mindeközben nem csak álló, de mozgóképen is dokumentálta az eseményeket. A Centrális Galéria kiállításán az 1989-tól 1994-ig tartó időszakot megörökítő fotók és filmek szerepelnek, egy olyan művész képei, aki nem csak dokumentálta az időszak szubkulturális megmozdulásait, de aktív részese is volt az undergroundnak. A november 4-ig látható kiállítás ingyenesen látogatható.

Figyelmébe ajánljuk

Mesterségvizsga

Egyesek szerint az olyan magasröptű dolgokhoz, mint az alkotás – legyen az dalszerzés, írás, vagy jelen esetben: színészet –, kell valami velünk született, romantikus adottság, amelyet jobb híján tehetségnek nevezünk.

Elmondom hát mindenkinek

  • - ts -

Podhradská Lea filmje magánközlemény. Valamikor régen elveszett a testvére. Huszonhét évvel az eltűnése után Podhradská Lea fogta a kameráját és felkerekedett, hogy majd ő megkeresi.

Nem oda, Verona!

  • - turcsányi -

Valahol a 19. század közepén, közelebbről 1854-ben járunk – évtizedekre tehát az államalapítástól –, Washington területén.