ON THE GROUND 1989-94

  • 2012. szeptember 12.

Snoblesse

A rendszerváltás kultikus helyei és szubkultúrális megmozdulásai Rodolf Hervé képein.


A rendszerváltás és az azt követő évek nem egy hazánkban állomásozó francia fotográfust megihlettek: Bruno Bourel-t éppúgy megihlette Budapest és a kilencvenes évek első fele, mint Lucien Hervé fiát, Rodolf Hervé-t (1957-2000), aki 1989 utolsó napjaiban érkezett Magyarországra. Persze mindkét fotóművész más-más módon közelített a városhoz; Rodolf Hervé például az undergound felől; performance-ai voltak a Tilos az Á-ban, tervezett plakátot a Tilos Rádiónak, francia anarchisták társaságában részt vett a kilencedik kerületi trafóház, a később Trafóként ismert épület elfoglalásában, és mindeközben nem csak álló, de mozgóképen is dokumentálta az eseményeket. A Centrális Galéria kiállításán az 1989-tól 1994-ig tartó időszakot megörökítő fotók és filmek szerepelnek, egy olyan művész képei, aki nem csak dokumentálta az időszak szubkulturális megmozdulásait, de aktív részese is volt az undergroundnak. A november 4-ig látható kiállítás ingyenesen látogatható.

Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.