Pachanga Boys

  • 2013. június 4.

Snoblesse

Egy mexikói és egy német alkotta duó – érzéki, szexi és néha krimiszerűen izgalmas zenékkel.
false

A Pachanga Boys egyike az elektronikus tánczene egészen valószínűtlen, de mégis jól működő párosainak. Közhelyesen fogalmazva: a hideg német precizitás és a latinos energiák tökéletes elegye – de persze nem erről van szó, és ehhez elég végignézni a két arc előéletét. A német beltag, Aksel Schaufler régóta megbecsült tagja a legendás kölni Kompakt kiadó köré tömörült zenészkollektívának. A Superpitcher néven szereplő (és temérdek megjelenést produkáló) zenecsináló egyike azoknak, akik rehabilitálták a tech/house zenéken belül a játékosságot és azt a fajta érzékenységet, mely ismerős lehet azok számára, akik az indie/alternatív szcéna felől közelednek a szikárabb tánczenék felé. Mauricio Rebolledo ezzel szemben a mexikói technovilág egyik pionírja, aki kemény, kattogós, néha sötét, de funk és latin elemekkel telített, s természetesen a dobok által dominált zenéiről híresült el. Ketten együtt viszont fékezhetetlenek és veszélyesek: csak úgy dőlnek belőlük az első blikkre idiótának tűnő zenei ötletek. Ám szépen egymás mellé rendezve minden elem kellő értelmet kap – elég ehhez meghallgatni tavaly megjelent We Are Really Sorry című albumukat. Dark/goth vámpírdiszkó és sötét koktélparti-muzsika, krimidzsessz-beütésű house és settenkedő elektro: szerzeményeik látszólag csöpögnek a túlfűtött érzelmektől – minden adalék túladagolt, ám semmi sem vérkomoly. Az ikz, a Hypnosis és az A38 közös szervezésében érkező Pachanga Boys pont ideális zenei aláfestést szolgáltat a szeszélyes június hangulatához – aki ott lesz, ropni fogja hajnalig.

Figyelmébe ajánljuk

A saját határain túl

Justin Vernon egyszemélyes vállalkozásaként indult a Bon Iver, miután a zenész 2006-ban három hónapot töltött teljesen egyedül egy faházban, a világtól elzárva, egy nyugat-wisconsini faluban.

Az űr az úr

Az 1969-ben indult Hawkwind mindig a mainstream csatornák radarja alatt maradt, pedig hatása évtizedek óta megkérdőjelezhetetlen.

Pincebogarak lázadása

  • - turcsányi -

Jussi Adler-Olsen immár tíz kötetnél járó Q-ügyosztályi ciklusa a skandináv krimik népmesei vonulatába tartozik. Nem a skandináv krimik feltétlen sajátja az ilyesmi, minden szak­ágnak, műfajnak és alműfajnak van népmesei tagozata, amelyben az alsó kutyák egy csoportozata tengernyi szívás után a végére csak odasóz egy nagyot a hatalomnak, az efeletti boldogságtól remélvén boldogtalansága jobbra fordulását – hiába.

Luxusszivacsok

A Molnár Ani Galéria 2024-ben megnyitott új kiállítótere elsősorban hazai, fiatal, női alkotókra fókuszál, Benczúr viszont már a kilencvenes évek közepétől jelen van a művészeti szcénában, sőt már 1997-ben szerepelt a 2. Manifestán, illetve 1999-ben (más művészekkel) együtt a Velencei Biennálé magyar pavilonjában.

Égen, földön, vízen

Mesék a mesében: mitikus hősök, mágikus világ, megszemélyesített természet, a szó szoros értelmében varázslatos nyelv. A világ végén, tajtékos vizeken és ég alatt, regei időben mozognak a hősök, egy falu lakói.

Visszaszámlálás

A Ne csak nézd! című pályázatot a Free­szfe, az Örkény Színház, a Trafó és a Jurányi közösen hirdették meg abból a célból, hogy független alkotóknak adjanak lehetőséget új előadások létrehozására, a Freeszfére járó hallgatóknak pedig a megmutatkozásra. Tematikus megkötés nem volt, csak annyiban, hogy a társulatoknak társadalmilag fontos témákat kellett feldolgozniuk. A nyertesek közül a KV Társulat pályamunkáját az Örkény Színház fogadta be.

Mészáros Lőrinc egy történet

A Mészáros Lőrinc című történetnek az lenne a funkciója, hogy bizonyítsa, létezik frissen, ön­erejéből felemelkedett nemzeti tőkésosztály vagy legalább réteg, de ha még az sem, pár markáns nemzeti nagytőkés. Valamint bizonyítani, hogy Orbán Viktor nem foglalkozik pénzügyekkel.

„Mint a pókháló”

Diplomáját – az SZFE szétverése miatt – az Emergency Exit program keretein belül Ludwigsburgban kapta meg. Legutóbbi rendezése, a Katona József Színházban nemrég bemutatott 2031 a kultúra helyzetével és a hatalmi visszaélések természetével foglalkozik. Ehhez kapcsolódva toxikus maszkulinitásról, a #metoo hatásairól és az empátiadeficites helyzetekről beszélgettünk vele.

Nem a pénz számít

Mérföldkőhöz érkezett az Európai Unió az orosz energiahordozókhoz fűződő viszonya tekintetében: május elején az Európai Bizottság bejelentette, hogy legkésőbb 2027 végéig minden uniós tagállamnak le kell válnia az orosz olajról, földgázról és nukleáris fűtőanyagról. Ha ez megvalósul, az energiaellátás megszűnik politikai fegyverként működni az oroszok kezében. A kérdés az, hogy Magyar­ország és Szlovákia hajlandó lesz-e ebben együttműködni – az elmúlt években tanúsított magatartásuk ugyanis ennek éppen az ellenkezőjét sugallja.