Pachanga Boys

  • 2013. június 4.

Snoblesse

Egy mexikói és egy német alkotta duó – érzéki, szexi és néha krimiszerűen izgalmas zenékkel.
false

A Pachanga Boys egyike az elektronikus tánczene egészen valószínűtlen, de mégis jól működő párosainak. Közhelyesen fogalmazva: a hideg német precizitás és a latinos energiák tökéletes elegye – de persze nem erről van szó, és ehhez elég végignézni a két arc előéletét. A német beltag, Aksel Schaufler régóta megbecsült tagja a legendás kölni Kompakt kiadó köré tömörült zenészkollektívának. A Superpitcher néven szereplő (és temérdek megjelenést produkáló) zenecsináló egyike azoknak, akik rehabilitálták a tech/house zenéken belül a játékosságot és azt a fajta érzékenységet, mely ismerős lehet azok számára, akik az indie/alternatív szcéna felől közelednek a szikárabb tánczenék felé. Mauricio Rebolledo ezzel szemben a mexikói technovilág egyik pionírja, aki kemény, kattogós, néha sötét, de funk és latin elemekkel telített, s természetesen a dobok által dominált zenéiről híresült el. Ketten együtt viszont fékezhetetlenek és veszélyesek: csak úgy dőlnek belőlük az első blikkre idiótának tűnő zenei ötletek. Ám szépen egymás mellé rendezve minden elem kellő értelmet kap – elég ehhez meghallgatni tavaly megjelent We Are Really Sorry című albumukat. Dark/goth vámpírdiszkó és sötét koktélparti-muzsika, krimidzsessz-beütésű house és settenkedő elektro: szerzeményeik látszólag csöpögnek a túlfűtött érzelmektől – minden adalék túladagolt, ám semmi sem vérkomoly. Az ikz, a Hypnosis és az A38 közös szervezésében érkező Pachanga Boys pont ideális zenei aláfestést szolgáltat a szeszélyes június hangulatához – aki ott lesz, ropni fogja hajnalig.

Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.

Ilyen tényleg nincs Európában

„És jelentem, hogy szeptember elsején be lehet menni a bankba és föl lehet venni a 3 százalékos otthonteremtési hitelt, családi állapottól, lakhelytől függetlenül, és a legfiatalabbak is tulajdonosok lesznek a saját otthonukban. Én nem tudom, hogy ez lelkesítő cél-e bárkinek, de azt biztosan mondhatom, hogy sehol Európában olyan nincs, hogy te barátom, eléred a 18 éves kort, és ha úgy döntesz, hogy saját otthonban akarsz lakni, akkor az lehetséges.”