Pachanga Boys

  • 2013. június 4.

Snoblesse

Egy mexikói és egy német alkotta duó – érzéki, szexi és néha krimiszerűen izgalmas zenékkel.
false

A Pachanga Boys egyike az elektronikus tánczene egészen valószínűtlen, de mégis jól működő párosainak. Közhelyesen fogalmazva: a hideg német precizitás és a latinos energiák tökéletes elegye – de persze nem erről van szó, és ehhez elég végignézni a két arc előéletét. A német beltag, Aksel Schaufler régóta megbecsült tagja a legendás kölni Kompakt kiadó köré tömörült zenészkollektívának. A Superpitcher néven szereplő (és temérdek megjelenést produkáló) zenecsináló egyike azoknak, akik rehabilitálták a tech/house zenéken belül a játékosságot és azt a fajta érzékenységet, mely ismerős lehet azok számára, akik az indie/alternatív szcéna felől közelednek a szikárabb tánczenék felé. Mauricio Rebolledo ezzel szemben a mexikói technovilág egyik pionírja, aki kemény, kattogós, néha sötét, de funk és latin elemekkel telített, s természetesen a dobok által dominált zenéiről híresült el. Ketten együtt viszont fékezhetetlenek és veszélyesek: csak úgy dőlnek belőlük az első blikkre idiótának tűnő zenei ötletek. Ám szépen egymás mellé rendezve minden elem kellő értelmet kap – elég ehhez meghallgatni tavaly megjelent We Are Really Sorry című albumukat. Dark/goth vámpírdiszkó és sötét koktélparti-muzsika, krimidzsessz-beütésű house és settenkedő elektro: szerzeményeik látszólag csöpögnek a túlfűtött érzelmektől – minden adalék túladagolt, ám semmi sem vérkomoly. Az ikz, a Hypnosis és az A38 közös szervezésében érkező Pachanga Boys pont ideális zenei aláfestést szolgáltat a szeszélyes június hangulatához – aki ott lesz, ropni fogja hajnalig.

Figyelmébe ajánljuk

Valóra vált forgatókönyv

1984-ben került a mozikba Rob Reiner első filmje, A turné (This Is Spinal Tap). Az áldokumentumfilm egyik főszereplője maga a rendező volt, aki az éppen amerikai turnén levő fiktív brit hard rock zenekar, a Spinal Tap történetét próbálta kibogozni.

Nézőpont

A filozófus-író (Denis Podaly­dès) tüdeje és mája közt apró kis foltot mutat ki az MRI-vizsgálat, de biztosítják afelől, hogy (egyelőre!) nem veszélyes a dolog.

Amikor győznek a hippik

  • - turcsányi -

Blaze Foley-nak volt egy kabátja. Ha egészen pontosak akarunk lenni, ez az egy kabátja volt neki – ez sem túl jó bőrben. Az ujját például vastag ezüstszínű ragasztószalaggal kellett megerősíteni, jól körbetekerni, mindkettőt – hogy le ne essenek.

Hibamátrix

  • Dékei Krisztina

Szűcs művészete a klasszikus, realista festészeti hagyományokon alapul, de távol áll a „valóságtól”.

Ozmózisok

Nádas Péter e hosszú, több mint négyszáz oldalas memoárját Mészöly Miklós, Polcz Alaine és Esterházy Péter köré fűzi föl. Könyvének témája négyük viszonya, vonzásaik és választásaik, személyiségük szerkezetének összeillő és egymáshoz nem illeszkedő elemei. És a háttérben természetesen ott van a korszak, a lassú hetvenes–nyolcvanas évek a kádári provinciában.

Mozaikkockák

A hazai neoavantgárd egyik meghatározó alakjaként Erdély Miklós (1928–1986) a sok műfajban alkotó, polihisztor művészek közé tartozott.

Abúzus, család

  • Balogh Magdolna

Egyéni hangú, markáns képviselője Ivana Dobrakovová a szlovák kritika által expat-prózaként emlegetett prózai iránynak. Ezzel az angol „expatriate”, azaz tartósan vagy ideiglenesen külföldön élő szóból eredő kifejezéssel azokra a művekre utalnak, amelyek a rendszerváltozás adta lehetőségekkel élve külföldön szerencsét próbáló fiatalok problémáiról beszélnek.