Pachanga Boys

  • 2013. június 4.

Snoblesse

Egy mexikói és egy német alkotta duó – érzéki, szexi és néha krimiszerűen izgalmas zenékkel.
false

A Pachanga Boys egyike az elektronikus tánczene egészen valószínűtlen, de mégis jól működő párosainak. Közhelyesen fogalmazva: a hideg német precizitás és a latinos energiák tökéletes elegye – de persze nem erről van szó, és ehhez elég végignézni a két arc előéletét. A német beltag, Aksel Schaufler régóta megbecsült tagja a legendás kölni Kompakt kiadó köré tömörült zenészkollektívának. A Superpitcher néven szereplő (és temérdek megjelenést produkáló) zenecsináló egyike azoknak, akik rehabilitálták a tech/house zenéken belül a játékosságot és azt a fajta érzékenységet, mely ismerős lehet azok számára, akik az indie/alternatív szcéna felől közelednek a szikárabb tánczenék felé. Mauricio Rebolledo ezzel szemben a mexikói technovilág egyik pionírja, aki kemény, kattogós, néha sötét, de funk és latin elemekkel telített, s természetesen a dobok által dominált zenéiről híresült el. Ketten együtt viszont fékezhetetlenek és veszélyesek: csak úgy dőlnek belőlük az első blikkre idiótának tűnő zenei ötletek. Ám szépen egymás mellé rendezve minden elem kellő értelmet kap – elég ehhez meghallgatni tavaly megjelent We Are Really Sorry című albumukat. Dark/goth vámpírdiszkó és sötét koktélparti-muzsika, krimidzsessz-beütésű house és settenkedő elektro: szerzeményeik látszólag csöpögnek a túlfűtött érzelmektől – minden adalék túladagolt, ám semmi sem vérkomoly. Az ikz, a Hypnosis és az A38 közös szervezésében érkező Pachanga Boys pont ideális zenei aláfestést szolgáltat a szeszélyes június hangulatához – aki ott lesz, ropni fogja hajnalig.

Figyelmébe ajánljuk

Gombaszezon

François Ozon új filmjében Michelle a magányos vidéki nénik eseménytelen, szomorú életét éli. Egyetlen barátnőjével jár gombászni, vagy viszi őt a börtönbe, meglátogatni annak fiát, Vincent-t. Kritika.

Világító árnyak

A klasszikus balett alapdarabját annak leghíresebb koreográfiájában, az 1877-es Marius Petipa-féle változatában vitte színre Albert Mirzojan, Ludwig Minkus zenéjére.

Milliókat érő repedések

Évekig kell még nézniük a tátongó repedéseket és leváló csempéket azoknak a lakóknak, akik 2016-ban költöztek egy budafoki új építésű társasházba. A problémák hamar felszínre kerültek, most pedig a tulaj­donosok perben állnak a beruházóval.

Egyenlőbbek

Nyilvánosan megrótta Szeged polgármestere azokat a képviselőket – köztük saját szövetségének tagjait –, akik nem szavazták meg, hogy a júliustól érvényes fizetésemelésük inkább a szociális alapba kerüljön. E képviselők viszont azt szerették volna, hogy a polgármester és az alpolgármesterek bérnövekménye is közcélra menjen.