Pálfi György filmtörténeti estje

  • 2012. április 24.

Snoblesse

Vetítik a Final Cutot, kiosztják a Torta-díjat és megszólalnak az alkotók is.


A Torta-díj (egy tortát formázó torta) az elmúlt évek gyakorlata szerint azt a filmet illeti meg, melynek a filmszemle elmulasztott díjat adni, noha az elismerést – a tortát odaítélők szerint – nagyon is megérdemelte volna. Mivel idén film se nagyon volt a szemlén, díjból meg aztán egy se, a Torta-díj igazi fődíjjá nőtte ki magát. A nagy presztízsű tortát idén a Final Cutnak, Pálfi György 450 filmből összevágott (s ezért bemutathatatlan) montázsának ítélték a tortaosztók. Mint már korábban is írtuk, olyan tehetséges filmrendezők dolgoztak Pálfi keze alá, mint Welles, Coppola, Cameron, Buñuel és még sokan mások, a Final Cut ugyanis arra tesz kísérletet, hogy klasszikusokból kiollózott jelenetekkel, és csakis azokkal, meséljen el egy teljesen új, noha igen ismerős történetet férfi és nő viszonyáról. Ezt a híresen problematikus viszonyt alighanem csak nehezíti, ha a férfi A Keresztapában szerepel, de szíve választottja A nap szépéből néz vissza rá.

Figyelmébe ajánljuk

Halál kasmírpulóverben

Almodóvar öregszik. E tény új dolgokra sarkallja: megjött az étvágya, hogy az öregedésről és a halál egyre nyomasztóbb közelségéről meséljen, és el-elkalandozik spanyol anyanyelvétől.

Mi végre, mi végre?

A Láthatáron Csoport új produkciójának az alcíme – részvételi boldogulás 90 percben – csak első pillanatban tűnik furcsának, hisz’ mindenki próbál valahogyan boldogulni. Együtt, külön, akárhogy. De van-e értelme az egésznek?

Digidemokrácia

  • Bretter Zoltán

Az elmúlt években sokszor tettem fel magamnak azt a kérdést, hogy vajon hol marad a „román Orbán Viktor”? Az elnökválasztás november 24-én tartott első fordulójának másnapján Romániában mindenki azt kérdezte, hogy honnan bukkant föl Orbán Viktor románsággal súlyosbított változata?