Pálfi György filmtörténeti estje

  • 2012. április 24.

Snoblesse

Vetítik a Final Cutot, kiosztják a Torta-díjat és megszólalnak az alkotók is.


A Torta-díj (egy tortát formázó torta) az elmúlt évek gyakorlata szerint azt a filmet illeti meg, melynek a filmszemle elmulasztott díjat adni, noha az elismerést – a tortát odaítélők szerint – nagyon is megérdemelte volna. Mivel idén film se nagyon volt a szemlén, díjból meg aztán egy se, a Torta-díj igazi fődíjjá nőtte ki magát. A nagy presztízsű tortát idén a Final Cutnak, Pálfi György 450 filmből összevágott (s ezért bemutathatatlan) montázsának ítélték a tortaosztók. Mint már korábban is írtuk, olyan tehetséges filmrendezők dolgoztak Pálfi keze alá, mint Welles, Coppola, Cameron, Buñuel és még sokan mások, a Final Cut ugyanis arra tesz kísérletet, hogy klasszikusokból kiollózott jelenetekkel, és csakis azokkal, meséljen el egy teljesen új, noha igen ismerős történetet férfi és nő viszonyáról. Ezt a híresen problematikus viszonyt alighanem csak nehezíti, ha a férfi A Keresztapában szerepel, de szíve választottja A nap szépéből néz vissza rá.

Figyelmébe ajánljuk

Testvér testvért

  • - turcsányi -

A hely és az idő mindent meghatároz: Szilézia fővárosában járunk, 1936-ban; történetünk két héttel a berlini olimpia előtt indul és a megnyitó napjáig tart.

Vadmacskák

  • SzSz

Kevés kellemetlenebb dolog létezik annál, mint amikor egy kapcsolatban a vágyottnál eggyel többen vannak – persze, a félrelépéseket, kettős életeket és házasságszédelgőket jól ismerjük, ha az elmúlt években feleannyi sorozat készült volna ezekből, akkor is kitehetnénk a „túltermelés” táblát.

Fiúk az úton

Stephen King mindössze 19 éves volt, amikor 1967-ben papírra vetette A hosszú menetelést. A sorshúzásos alapon kiválogatott és a gazdagság és dicsőség ígéretével halálba hajszolt fiatalemberek története jól illeszkedett a vietnámi háború vetette hosszú árnyékhoz.