Rebekah az A38-on

  • 2013. május 16.

Snoblesse

Egy brit technofenomén – a szebbik nemből.
false

A technovilág kívülről talán túlzottan is maszkulinnak tűnhet, éppen ezért üdítő, hogy akadnak benne olyan vonzó női versenyzők is, mint a brit Rebekah Teasdale, aki most a Technokunst (Dork és Isu) jóvoltából látogat hozzánk. Voltaképpen már 1996 óta dj-zik – jó pár évig ezzel párhuzamosan fotómodellként is dolgozott. Amikor ennek búcsút intett, rögtön neki is látott rendes, sötét, fémesen kattogó technodarabokat írni: vinilmaxijai, digitális megjelenései és remixei hamar felkeltették a dj-kollégák figyelmét. Rebekah ráadásul tavaly leszerződött Chris Liebing legendás CLR-kiadóhoz – olyan nevek mellé, mint Terence Fixmer vagy Tommy Four Seven, és idén februárban már meg is jelent első dj-mixe a Reconnected sorozatban. Sikere rögtön érthetővé válik, ha meghallgatunk, mi több, végigtombolunk egy Rebekah-szettet. Rögvest letaglóz a pontosság, az a sötét, precíz elegancia, amivel a szemre is tetszetős lemezlovarnő óriási, szubbasszusok és ipari zörejek által hajtott kattogó-hullámzó gépezetté alakítja a táncteret. Rebekah hangjaira, érzéseire, nyers energiájára tombolt már a Berghain, a Tresor, a Fabric, a Cocoon és az Awakenings közönsége is – most pedig az A38 következik!

Figyelmébe ajánljuk

Valóra vált forgatókönyv

1984-ben került a mozikba Rob Reiner első filmje, A turné (This Is Spinal Tap). Az áldokumentumfilm egyik főszereplője maga a rendező volt, aki az éppen amerikai turnén levő fiktív brit hard rock zenekar, a Spinal Tap történetét próbálta kibogozni.

Nézőpont

A filozófus-író (Denis Podaly­dès) tüdeje és mája közt apró kis foltot mutat ki az MRI-vizsgálat, de biztosítják afelől, hogy (egyelőre!) nem veszélyes a dolog.

Amikor győznek a hippik

  • - turcsányi -

Blaze Foley-nak volt egy kabátja. Ha egészen pontosak akarunk lenni, ez az egy kabátja volt neki – ez sem túl jó bőrben. Az ujját például vastag ezüstszínű ragasztószalaggal kellett megerősíteni, jól körbetekerni, mindkettőt – hogy le ne essenek.

Hibamátrix

  • Dékei Krisztina

Szűcs művészete a klasszikus, realista festészeti hagyományokon alapul, de távol áll a „valóságtól”.

Ozmózisok

Nádas Péter e hosszú, több mint négyszáz oldalas memoárját Mészöly Miklós, Polcz Alaine és Esterházy Péter köré fűzi föl. Könyvének témája négyük viszonya, vonzásaik és választásaik, személyiségük szerkezetének összeillő és egymáshoz nem illeszkedő elemei. És a háttérben természetesen ott van a korszak, a lassú hetvenes–nyolcvanas évek a kádári provinciában.

Mozaikkockák

A hazai neoavantgárd egyik meghatározó alakjaként Erdély Miklós (1928–1986) a sok műfajban alkotó, polihisztor művészek közé tartozott.

Abúzus, család

  • Balogh Magdolna

Egyéni hangú, markáns képviselője Ivana Dobrakovová a szlovák kritika által expat-prózaként emlegetett prózai iránynak. Ezzel az angol „expatriate”, azaz tartósan vagy ideiglenesen külföldön élő szóból eredő kifejezéssel azokra a művekre utalnak, amelyek a rendszerváltozás adta lehetőségekkel élve külföldön szerencsét próbáló fiatalok problémáiról beszélnek.