Steve Summers a Toldi Klubban

  • 2013. május 3.

Snoblesse


Jason Letkiewicz minden kiadványa elementáris tánczene, munkái nehezen téveszthetők össze bármi egyébbel – legyen szó valamelyik regényes alteregójáról (Steve Summersről, Malvoeaux-ről, a Rhythm Based Loversról), vagy éppen duóformációiról, az Innergaze-ről és a Two Dogs In A House-ról. Zenéiben ott munkálnak az analóg house chicagói gyökerei és dallamai, tempója és lüktetése, az acid nyers játékossága, a diszkótrash esztétika és a minimálszintizés zajos tónusai és személyessége. Letkiewicz, illetve mindinkább elhatalmasodó, domináns alteregója, Steve Summers a New York-i és keleti parti csináld magad!-house központi figurája és évtizedes motorja: Ari Goldmannel (Beautiful Swimmers) közösen adott ki lemezt Manhunter néven, Aurora Halallal közös – és tavaly Budapesten is fellépő – Innergaze projektje a minimal wave közelébe sodorta egy időre. Alan Hurst néven filmzenéket ír képzeletbeli sci-fikhez és karibi horrorfilmekhez; 2009 óta kiadott 9 (!) maxija és E.P.-je pedig már Steve Summers-lényének szült afféle mikrokultuszt. 2013-ban saját kiadója indult Confused House néven, a napokban megjelent  The Outermaze E.P.-je pedig talán az eddigi legizgalmasabb és legintenzívebb Steve Summers-anyag. Jason Letkiewicz tehát a tavalyi Innergaze-buli után ismét Budapestre jön: Steve Summersként a Küss Mich és a Bounce közös buliján lép fel először Magyarországon – élőben, szintikkel!

 

Figyelmébe ajánljuk

A saját határain túl

Justin Vernon egyszemélyes vállalkozásaként indult a Bon Iver, miután a zenész 2006-ban három hónapot töltött teljesen egyedül egy faházban, a világtól elzárva, egy nyugat-wisconsini faluban.

Az űr az úr

Az 1969-ben indult Hawkwind mindig a mainstream csatornák radarja alatt maradt, pedig hatása évtizedek óta megkérdőjelezhetetlen.

Pincebogarak lázadása

  • - turcsányi -

Jussi Adler-Olsen immár tíz kötetnél járó Q-ügyosztályi ciklusa a skandináv krimik népmesei vonulatába tartozik. Nem a skandináv krimik feltétlen sajátja az ilyesmi, minden szak­ágnak, műfajnak és alműfajnak van népmesei tagozata, amelyben az alsó kutyák egy csoportozata tengernyi szívás után a végére csak odasóz egy nagyot a hatalomnak, az efeletti boldogságtól remélvén boldogtalansága jobbra fordulását – hiába.

Luxusszivacsok

A Molnár Ani Galéria 2024-ben megnyitott új kiállítótere elsősorban hazai, fiatal, női alkotókra fókuszál, Benczúr viszont már a kilencvenes évek közepétől jelen van a művészeti szcénában, sőt már 1997-ben szerepelt a 2. Manifestán, illetve 1999-ben (más művészekkel) együtt a Velencei Biennálé magyar pavilonjában.

Égen, földön, vízen

Mesék a mesében: mitikus hősök, mágikus világ, megszemélyesített természet, a szó szoros értelmében varázslatos nyelv. A világ végén, tajtékos vizeken és ég alatt, regei időben mozognak a hősök, egy falu lakói.

Visszaszámlálás

A Ne csak nézd! című pályázatot a Free­szfe, az Örkény Színház, a Trafó és a Jurányi közösen hirdették meg abból a célból, hogy független alkotóknak adjanak lehetőséget új előadások létrehozására, a Freeszfére járó hallgatóknak pedig a megmutatkozásra. Tematikus megkötés nem volt, csak annyiban, hogy a társulatoknak társadalmilag fontos témákat kellett feldolgozniuk. A nyertesek közül a KV Társulat pályamunkáját az Örkény Színház fogadta be.

Mészáros Lőrinc egy történet

A Mészáros Lőrinc című történetnek az lenne a funkciója, hogy bizonyítsa, létezik frissen, ön­erejéből felemelkedett nemzeti tőkésosztály vagy legalább réteg, de ha még az sem, pár markáns nemzeti nagytőkés. Valamint bizonyítani, hogy Orbán Viktor nem foglalkozik pénzügyekkel.