Szex és szocializmus

  • 2014. április 8.

Snoblesse

Könyvbemutató a Muzikum Klubban.
false

„1967-ben nálunk is megjelentek az első fogamzásgátlók, és ezek teljes mértékben megváltoztatták a fiatalok szexhez való viszonyát. Míg korábban szinte kizárólag a megszakított közösülés volt a védekezési forma, a Bisecurinnal teljesen »új távlatok« nyíltak a fiatalok előtt.” Tóth Eszter Zsófia a Narancsnak adott interjújában (a teljes szöveg itt) beszélt a fordulat évéről, ezúttal pedig egy teljes könyvet szentelt a témának. Annyi a könyv elolvasása nélkül is bizton állítható, hogy volt szex a szocializmusban, a részletekért (délegyházi nudistastrand, Postinor tabletta, botrányos szépségkirálynő-választás, prostitúció, nyitott házasság, szex a magyar filmekben, Veres doktor az Ifjúsági Magazinban) azonban érdemes fellapozni a frissen megjelent kiadványt. A könyvbemutatót korabeli filmek, privát fotók, valamint Csáki Judit, Miskolczi Miklós és Ráday Mihály színesítik.

Figyelmébe ajánljuk

A józanság kultúrája. Folytatódik CIVIL EXTRA szolidaritási akciónk

Folytatódik a Magyar Narancs rendhagyó kezdeményezése, amelynek célja, hogy erősítse a civil szférát, a sajtót, valamint az állampolgári szolidaritást, válaszként a sajtót és a civil szervezeteket ellehetetlenítő, megfélemlítő, a nyílt diktatúrát előkészítő kormányzati törekvésekre. Új partnerünk a függőséggel küzdők felépülését segítő Kék Pont Alapítvány.

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.