The Moritz Von Oswald Trio

  • 2015. február 26.

Snoblesse

Featuring Tony Allen and Max Loderbauer – a dubtechno atyja és az afrobeat-legenda a Trafóban!

A pályáját még a legendás Neue Deutsche Welle/posztpunkzenekar Palais Schaumburg tagjaként kezdő berlini Moritz von Oswald megkerülhetetlen alakja az elmúlt negyedszázad elektronikus zenéjének. Nélküle aligha létezne minimal techno a ma (és a tegnap) ismert formájában, de ő volt az, aki a Mark Ernestusszal közösen indított Basic Channel duóval, illetve kiadóval, majd később a Rhythm & Sounddal (és még számtalan álnév alatt) hidat épített a jamaicai zene és Detroit között, megteremtve mintegy az azóta is virágzó dubtechno irányzat alapjait.

false

Trióformációja a kétezres évek végén indult Max Loderbauer és a Trafó kísérletibb elektronikus zenei Electrify sorozatában is látott-hallott Vladislav Delay közreműködésével. A Moritz von Oswald Trio élő dobbal és organikus ritmusokkal keresztezi a techno minimalizmusát, létrehozva a kozmikus (a kraut nyelvén persze: Kosmische) rock, a pszichedélia és az elektronikus tánczene fúzióját.

Három nagylemez és egy koncertlemez után a produkció új szintre lépett: Vladislav Delay helyét Tony Allen, az afrobeat-legenda, Fela Kuti zenekarvezetője és dobosa vette át. A Moritz von Oswald Trio talán még sosem volt ennyire erős élőben: a Tony Allen által teremtett hipnotikus poliritmia, Max Loderbauer plasztikus analóg elektronikus hangképei és Moritz von Oswald zenei rendezése együtt maga az organikus és zsigeri őstechno.

A koncertet Suhaid és Crimson különleges dj szettje vezeti fel a Trafó nagytermében.

Figyelmébe ajánljuk

A saját határain túl

Justin Vernon egyszemélyes vállalkozásaként indult a Bon Iver, miután a zenész 2006-ban három hónapot töltött teljesen egyedül egy faházban, a világtól elzárva, egy nyugat-wisconsini faluban.

Az űr az úr

Az 1969-ben indult Hawkwind mindig a mainstream csatornák radarja alatt maradt, pedig hatása évtizedek óta megkérdőjelezhetetlen.

Pincebogarak lázadása

  • - turcsányi -

Jussi Adler-Olsen immár tíz kötetnél járó Q-ügyosztályi ciklusa a skandináv krimik népmesei vonulatába tartozik. Nem a skandináv krimik feltétlen sajátja az ilyesmi, minden szak­ágnak, műfajnak és alműfajnak van népmesei tagozata, amelyben az alsó kutyák egy csoportozata tengernyi szívás után a végére csak odasóz egy nagyot a hatalomnak, az efeletti boldogságtól remélvén boldogtalansága jobbra fordulását – hiába.

Luxusszivacsok

A Molnár Ani Galéria 2024-ben megnyitott új kiállítótere elsősorban hazai, fiatal, női alkotókra fókuszál, Benczúr viszont már a kilencvenes évek közepétől jelen van a művészeti szcénában, sőt már 1997-ben szerepelt a 2. Manifestán, illetve 1999-ben (más művészekkel) együtt a Velencei Biennálé magyar pavilonjában.

Égen, földön, vízen

Mesék a mesében: mitikus hősök, mágikus világ, megszemélyesített természet, a szó szoros értelmében varázslatos nyelv. A világ végén, tajtékos vizeken és ég alatt, regei időben mozognak a hősök, egy falu lakói.

Visszaszámlálás

A Ne csak nézd! című pályázatot a Free­szfe, az Örkény Színház, a Trafó és a Jurányi közösen hirdették meg abból a célból, hogy független alkotóknak adjanak lehetőséget új előadások létrehozására, a Freeszfére járó hallgatóknak pedig a megmutatkozásra. Tematikus megkötés nem volt, csak annyiban, hogy a társulatoknak társadalmilag fontos témákat kellett feldolgozniuk. A nyertesek közül a KV Társulat pályamunkáját az Örkény Színház fogadta be.

Mészáros Lőrinc egy történet

A Mészáros Lőrinc című történetnek az lenne a funkciója, hogy bizonyítsa, létezik frissen, ön­erejéből felemelkedett nemzeti tőkésosztály vagy legalább réteg, de ha még az sem, pár markáns nemzeti nagytőkés. Valamint bizonyítani, hogy Orbán Viktor nem foglalkozik pénzügyekkel.

„Mint a pókháló”

Diplomáját – az SZFE szétverése miatt – az Emergency Exit program keretein belül Ludwigsburgban kapta meg. Legutóbbi rendezése, a Katona József Színházban nemrég bemutatott 2031 a kultúra helyzetével és a hatalmi visszaélések természetével foglalkozik. Ehhez kapcsolódva toxikus maszkulinitásról, a #metoo hatásairól és az empátiadeficites helyzetekről beszélgettünk vele.

Nem a pénz számít

Mérföldkőhöz érkezett az Európai Unió az orosz energiahordozókhoz fűződő viszonya tekintetében: május elején az Európai Bizottság bejelentette, hogy legkésőbb 2027 végéig minden uniós tagállamnak le kell válnia az orosz olajról, földgázról és nukleáris fűtőanyagról. Ha ez megvalósul, az energiaellátás megszűnik politikai fegyverként működni az oroszok kezében. A kérdés az, hogy Magyar­ország és Szlovákia hajlandó lesz-e ebben együttműködni – az elmúlt években tanúsított magatartásuk ugyanis ennek éppen az ellenkezőjét sugallja.