The Moritz Von Oswald Trio

  • 2015. február 26.

Snoblesse

Featuring Tony Allen and Max Loderbauer – a dubtechno atyja és az afrobeat-legenda a Trafóban!

A pályáját még a legendás Neue Deutsche Welle/posztpunkzenekar Palais Schaumburg tagjaként kezdő berlini Moritz von Oswald megkerülhetetlen alakja az elmúlt negyedszázad elektronikus zenéjének. Nélküle aligha létezne minimal techno a ma (és a tegnap) ismert formájában, de ő volt az, aki a Mark Ernestusszal közösen indított Basic Channel duóval, illetve kiadóval, majd később a Rhythm & Sounddal (és még számtalan álnév alatt) hidat épített a jamaicai zene és Detroit között, megteremtve mintegy az azóta is virágzó dubtechno irányzat alapjait.

false

Trióformációja a kétezres évek végén indult Max Loderbauer és a Trafó kísérletibb elektronikus zenei Electrify sorozatában is látott-hallott Vladislav Delay közreműködésével. A Moritz von Oswald Trio élő dobbal és organikus ritmusokkal keresztezi a techno minimalizmusát, létrehozva a kozmikus (a kraut nyelvén persze: Kosmische) rock, a pszichedélia és az elektronikus tánczene fúzióját.

Három nagylemez és egy koncertlemez után a produkció új szintre lépett: Vladislav Delay helyét Tony Allen, az afrobeat-legenda, Fela Kuti zenekarvezetője és dobosa vette át. A Moritz von Oswald Trio talán még sosem volt ennyire erős élőben: a Tony Allen által teremtett hipnotikus poliritmia, Max Loderbauer plasztikus analóg elektronikus hangképei és Moritz von Oswald zenei rendezése együtt maga az organikus és zsigeri őstechno.

A koncertet Suhaid és Crimson különleges dj szettje vezeti fel a Trafó nagytermében.

Figyelmébe ajánljuk

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.

AI kontra Al Bano

A kisebb-nagyobb kihagyásokkal és különböző neveken, de 1987 óta létező Vasvári Színjátszó Fesztivál az alkalmi falusi színjátszóktól a független színházi szféra elismert társu­la­tai­ig terjedően reprezentálja a hazai nem hivatásos színjátszás különböző szintjeit.

Családban marad

A kiállításon apa és fia műveit látjuk generációs párba állítva, nemzetközi kontextusba helyezve és némileg rávilágítva a hazai üvegművészet status quójára.

„Bős–Nagymaros Panama csatorna” - így tiltakoztak a vízlépcső és a rendszer ellen 1988-ban

A Mű a rendszer jelképe lett. Aki az építkezés ellen tiltakozott, a rendszer ellen lépett fel – aki azt támogatta, a fennálló rendszert védte. Akkor a Fidesz is a környezetpusztító nagymarosi építkezés leállítását követelte. És most? Szerzőnk aktivistaként vett részt a bős–nagymarosi vízlépcső elleni tiltakozás­sorozatban. Írásában saját élményei alapján idézi fel az akkor történteket.