Thin Lizzy-koncert

  • 2012. november 8.

Snoblesse

A Thin Lizzynek mindene megvan, ami a legendastátuszhoz kell: műfajújító gitárjáték, örökzöld rock ’n’ roll himnusz, és persze drogfogyasztás következtében elhunyt frontember.


A Thin Lizzy nevét elsősorban azért őrzi a rockemlékezet, mert – a Wishbone Ash után szabadon – ők tették népszerűvé az ikergitárszólókat a rockzenében – arról nem is beszélve, hogy az első fekete ír rocksztár, Phil Lynott is a Lizzy soraiban játszott. Ám mielőtt kollektív drog- és alkoholfüggőségbe fulladt volna a zenekar, nemcsak az ír folkzene vívmányait (köztük a Whiskey In The Jart) ismertette meg a nagyvilággal, hanem olyan rock ’n’ roll alapvetéseket is, mint a Jailbreak vagy a The Boys Are Back In Town. Lynott halála óta persze inkább önmaga emlékzenekara a Thin Lizzy, ám az énekes-basszusgitáros örökségét ápoló együttes tudja a helyét: a ’84-es feloszlás utáni első stúdiólemezüket már nem a legendás banda neve alatt fogják rögzíteni, úgyhogy a magyar rajongók november 13-án valószínűleg utoljára láthatják színpadon a Thin Lizzyt.

Figyelmébe ajánljuk

Állami támogatás, pályázatírás, filozófia – Kicsoda a halloweeni tökfaragást megtiltó zebegényi polgármester?

Ferenczy Ernő még alpolgármesterként tevékenyen részt vett abban, hogy az előző polgármester illetményét ideiglenesen felfüggesszék. Közben saját vállalkozása tetemes állami támogatásokban részesült. Zebegény fura urát úgy ismerik, mint aki alapvetően nem rosszindulatú, de ha elveszíti a türelmét, akkor stílust vált. 

Fiúk a barakkból

Andy Parker sorozata sokáig megtéveszt a cukiságával, és csak lassan virrad a nézőre, hogy más üzenet rejlik itt. Az érzékeny és nagyon is meleg Cameron Cope (a valós koránál jóval hamvasabbnak és naivabbnak tetsző Miles Heizer) rejtélyes indíttatásból úgy dönt, hogy nehéz természetű édesanyját azzal tudná a legjobban kiborítani, ha csatlakozna a tengerészgyalogsághoz.

Szellemes

Ifj. Vidnyánszky Attila „saját” Hamletjének színpadra állításához tett vállalásaiból akár már egy is túl nagynak tűnhet. Nemcsak a darab címe változott meg: az „és a többi, néma csend” válik a rendezői elképzelés alfájává és ómegájává is.

Lehetnénk jobban is

Ismerjük a híres idézetet, amelyben Rousseau a polgári társadalom megteremtését az első emberhez köti, aki „bekerített egy földdarabot és azt találta mondani: ez az enyém, s oly együgyű emberekre akadt, akik ezt el is hitték neki”.