Új cirkusz: Ieto

  • 2012. május 17.

Snoblesse

Két francia akrobata az új cirkusz és a Trafó közönségének szolgálatában.


Költészetből van a lelkük, de kőkemény izommunkából áll az előadásuk; ezúttal két francia artista tölti meg poétikus tartalmakkal az új cirkusz nemzetközileg jól csengő fogalmát. Deszkák és kötelek közt zajlik a műsor, melyre az új cirkusz szókészletéből az „artisztikus civakodás” illik a legjobban. Akik pedig artisztikusan civakodnak: Jonathan Guichard és Fnico Feldman, akik 2006-ban alapították meg a Ieto nevű formációt, rá két évre pedig létrehozták előadásukat. A két akrobata május 24-én, 25-én és 26-án 20.30-tól kezdi a civakodást.

Figyelmébe ajánljuk

Két óra X

Ayn Rand műveiből már több adaptáció is született, de egyik sem mutatta be olyan szemléletesen az oroszországi zsidó származású, ám Amerikában alkotó író-filozófus gondolatait, mint a tőle teljesen független Mountainhead.

Megtörtént események

  • - turcsányi -

A film elején megkapjuk az adekvát tájékoztatást: a mű megtörtént események alapján készült. Első látásra e megtörtént események a 20. század második felének délelőttjén, az ötvenes–hatvanas évek egymásba érő szakaszán játszódnak, a zömmel New York-i illetékességű italoamerikai gengsztervilág nagyra becsült köreiben.

Élet-halál pálinkaágyon

Óvodás korunktól ismerjük a „Hej, Dunáról fúj a szél…” kezdetű népdalt. Az első versszakban mintha a népi meteorológia a nehéz paraszti sors feletti búsongással forrna össze, a második strófája pedig egyfajta könnyed csúfolódásnak tűnik, mintha csak a pajkos leánykák cukkolnák a nyeszlett fiúcskákat.

Egy fölényeskedő miniszter játékszere lett a MÁV

A tavalyi és a tavalyelőtti nyári rajtokhoz hasonlóan a vasúttársaság most sem tudott mit kezdeni a kánikula, a kereslet és a körülmények kibékíthetetlen ellentétével, s a mostani hosszú hétvégén ismét katasztrofális állapotok közt találhatták magukat az utasok.

A botrány határán

A Nádas-életműsorozat leg­újabb kötetét a színházi világnap alkalmából mutatták be az Örkény Színházban. Hogy hazai színházi életünk hogyan viszonyul ezekhez a magyar drámahagyományból kilógó művekhez, arra éppen egy Örkény-dráma, a Kulcskeresők címével válaszolhatunk.