Újbuda Jazz Fesztivál: Rubik és a Boom Voyage

  • 2013. augusztus 27.

Snoblesse

5 nap, 100 fellépő a kilencedik alkalommal jelentkező feszten.
false

Mi történik, ha a flegma elektropunk és freejazz találkozik egymással? A végkifejlet alighanem harmonikus, noha mérget azért nem vennénk rá (mind ez idáig azt se tudtuk, létezik olyan, hogy flegma punk, de ez legyen a mi bajunk), a lényeg azonban, hogy a négytagú Boom Voyage dzsesszt, komoly- és népzenét vegyítő zenei programja eligazít a kérdést illetően. „Kíméletlen bioelektronikus szövetek kapnak a már-már spirituális dzsesszimprovizáció szárnyaira, messzire kilökve a hallgatót a zenei mélyűrbe, ahol a legdurvább vákuum és téridő görbület közepette mintha a saját emlékeink 100 éves rádióadásába ütköznénk” – nem biztos, hogy a zenészek magyarázata közelebb visz a megértéshez, ezért is ajánljuk inkább őket játék közben. Az Újbuda Jazz Fesztivál nyitónapján nemcsak ők, hanem a Rubik Ernő Zoltán & André Vida duó is megfigyelhető zenélés közben.

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.