Újbuda Jazz Fesztivál: Rubik és a Boom Voyage

  • 2013. augusztus 27.

Snoblesse

5 nap, 100 fellépő a kilencedik alkalommal jelentkező feszten.
false

Mi történik, ha a flegma elektropunk és freejazz találkozik egymással? A végkifejlet alighanem harmonikus, noha mérget azért nem vennénk rá (mind ez idáig azt se tudtuk, létezik olyan, hogy flegma punk, de ez legyen a mi bajunk), a lényeg azonban, hogy a négytagú Boom Voyage dzsesszt, komoly- és népzenét vegyítő zenei programja eligazít a kérdést illetően. „Kíméletlen bioelektronikus szövetek kapnak a már-már spirituális dzsesszimprovizáció szárnyaira, messzire kilökve a hallgatót a zenei mélyűrbe, ahol a legdurvább vákuum és téridő görbület közepette mintha a saját emlékeink 100 éves rádióadásába ütköznénk” – nem biztos, hogy a zenészek magyarázata közelebb visz a megértéshez, ezért is ajánljuk inkább őket játék közben. Az Újbuda Jazz Fesztivál nyitónapján nemcsak ők, hanem a Rubik Ernő Zoltán & André Vida duó is megfigyelhető zenélés közben.

Figyelmébe ajánljuk

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.

AI kontra Al Bano

A kisebb-nagyobb kihagyásokkal és különböző neveken, de 1987 óta létező Vasvári Színjátszó Fesztivál az alkalmi falusi színjátszóktól a független színházi szféra elismert társu­la­tai­ig terjedően reprezentálja a hazai nem hivatásos színjátszás különböző szintjeit.

Családban marad

A kiállításon apa és fia műveit látjuk generációs párba állítva, nemzetközi kontextusba helyezve és némileg rávilágítva a hazai üvegművészet status quójára.

„Bős–Nagymaros Panama csatorna” - így tiltakoztak a vízlépcső és a rendszer ellen 1988-ban

A Mű a rendszer jelképe lett. Aki az építkezés ellen tiltakozott, a rendszer ellen lépett fel – aki azt támogatta, a fennálló rendszert védte. Akkor a Fidesz is a környezetpusztító nagymarosi építkezés leállítását követelte. És most? Szerzőnk aktivistaként vett részt a bős–nagymarosi vízlépcső elleni tiltakozás­sorozatban. Írásában saját élményei alapján idézi fel az akkor történteket.