Kinoflow: Searching for Sugar Man

  • 2013. augusztus 26.

Snoblesse

Oscar-díjas doku a Gellért-hegyi kertfilmklubban.
false

Hogy mi kell az Oscar-díjhoz? Egy elfeledett amerikai zenész, aki Dél-Afrikában népszerűbb volt, mint a Beatles. Két megveszekedett rajongó, akik hősük nyomába eredtek, hogy kiderítsék; él-e, hal-e? Egy ágrólszakadt, svéd dokumentumfilmes, akinek annyira nem volt pénze, hogy az okostelefonjával volt kénytelen felvenni filmje utolsó képsorait. S hogy mi kell egy remek filmhez? Tételesen nagyjából ugyanezek, meg valami, amit varázslatnak hívnak, és csak a moziban kapható. Aki többet akar megtudni a Waiting for Sugarman című film hátteréről, kapcsoljon New York-i tudósítónk, Donáth Mirjam blogbejegyzésére, aki pedig meg is tekintené a filmet, az most lampionok közt, a fűben henteregve is megteheti a Gellért-hegyi Pagony vetítésén.

Figyelmébe ajánljuk

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.

AI kontra Al Bano

A kisebb-nagyobb kihagyásokkal és különböző neveken, de 1987 óta létező Vasvári Színjátszó Fesztivál az alkalmi falusi színjátszóktól a független színházi szféra elismert társu­la­tai­ig terjedően reprezentálja a hazai nem hivatásos színjátszás különböző szintjeit.

Családban marad

A kiállításon apa és fia műveit látjuk generációs párba állítva, nemzetközi kontextusba helyezve és némileg rávilágítva a hazai üvegművészet status quójára.

„Bős–Nagymaros Panama csatorna” - így tiltakoztak a vízlépcső és a rendszer ellen 1988-ban

A Mű a rendszer jelképe lett. Aki az építkezés ellen tiltakozott, a rendszer ellen lépett fel – aki azt támogatta, a fennálló rendszert védte. Akkor a Fidesz is a környezetpusztító nagymarosi építkezés leállítását követelte. És most? Szerzőnk aktivistaként vett részt a bős–nagymarosi vízlépcső elleni tiltakozás­sorozatban. Írásában saját élményei alapján idézi fel az akkor történteket.