Várj, míg sötét lesz

  • 2017. február 28.

Snoblesse

Audrey Hepburn szerepében Kovács Patrícia.
false

 

Fotó: Sióréti Gábor

Kis történeti áttekintés következik, ígérjük, tényleg csak egy kicsi: Frederick Knott Wait Until Dark című darabját először 1966-ban adták elő, a Broadwayn bemutatkozó produkció rendezője pedig Arthur Penn volt, akit egy évvel később, mint a Bonnie és Clyde rendezőjét ünnepelte a világ. Az eredeti verzióban olyan nagyágyúk játszottak, mint Lee Remick és Robert Duvall, harminc évvel később pedig Quentin Tarantinót és Marisa Tomeit láthatták a szerencsések a darab sokadik felújításában.

Meg kell említenünk mindenképp a filmváltozatot is, melyben Audrey Hepburn adta a gyanútlanul hazaérkező, vak háziasszonyt, akinek Greenwich Village-i otthonába három marcona alak tör be, és valamit – vajh’ ki tudja, mit? – nagyon keresnek.

Aki nem szeretné idő előtt megtudni, hogy mi a nagy keresés célja, messze kerülje el a Wait Until Dark Wikipédia-oldalt – annyit viszont nyugodt szívvel elárulhatunk, hogy a magyar változatban (rendezte: Novák Eszter) Kovács Patrícia (interjúnk vele itt), Szabó Kimmel Tamás, Nagy Dániel Viktor, Ficzere Béla és Horváth Virgil játsszák a főbb, egyszersmind egyedüli szerepeket.

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.