Wim Wenders: Alice a városokban

  • 2012. január 2.

Snoblesse

A New York–Amszterdam–Wuppertal-tengely.

Wim Wenderst mostanában Pina Bausch-filmje kapcsán illik magasztalni, de ha az a kérdés, hogy melyik volt a legjobb évjáratú Wenders, a válasz nem is lehet, más, mint hogy a hetvenes évekbeli. Olyan nagyszerű darabok hagyták el ez idő tájt a fiatal szerző kameráját, mint Az amerikai barát, Az idő múlása és a Téves mozdulat, vagy az utóbbi kettővel trilógiát alkotó Alice a városokban, melyben az anyja által magára hagyott, kilencéves Alice bonyolódik roadmovie-ba a világ által magára hagyott német újságíróval, bizonyos Philip Winterrel. Az Alice a városokban alighanem Wenders legjobb filmje, de a wendersi Top2-ben biztos helye van – miként Perlaki Tamás filmklubjában is.

 

Figyelmébe ajánljuk

„A Száraz november azoknak szól, akik isznak és inni is akarnak” – így készítették elő a Kék Pont kampányát

Az idén már kilencedik alkalommal elindított kampány hírét nem elsősorban a plakátok juttatják el az emberekhez, hanem sokkal inkább a Kék Pont önkéntesei, akik a Száraz november nagyköveteiként saját közösségeikben népszerűsítik a kezdeményezést, sőt, néhány fővárosi szórakozóhely pultjaira „száraz” itallapokat is visznek.

Állami támogatás, pályázatírás, filozófia – Kicsoda a halloweeni tökfaragást megtiltó zebegényi polgármester?

Ferenczy Ernő még alpolgármesterként tevékenyen részt vett abban, hogy az előző polgármester illetményét ideiglenesen felfüggesszék. Közben saját vállalkozása tetemes állami támogatásokban részesült. Zebegény fura urát úgy ismerik, mint aki alapvetően nem rosszindulatú, de ha elveszíti a türelmét, akkor stílust vált. 

Fiúk a barakkból

Andy Parker sorozata sokáig megtéveszt a cukiságával, és csak lassan virrad a nézőre, hogy más üzenet rejlik itt. Az érzékeny és nagyon is meleg Cameron Cope (a valós koránál jóval hamvasabbnak és naivabbnak tetsző Miles Heizer) rejtélyes indíttatásból úgy dönt, hogy nehéz természetű édesanyját azzal tudná a legjobban kiborítani, ha csatlakozna a tengerészgyalogsághoz.

Szellemes

Ifj. Vidnyánszky Attila „saját” Hamletjének színpadra állításához tett vállalásaiból akár már egy is túl nagynak tűnhet. Nemcsak a darab címe változott meg: az „és a többi, néma csend” válik a rendezői elképzelés alfájává és ómegájává is.