Woody Allen: Mellékhatások

  • 2012. január 20.

Snoblesse

„Mondtam az orvosnak, hogy engem mindenki utál. Azt mondta, ne legyek nevetséges, még nem is találkoztam mindenkivel.” (W.A.)


Noha Woody Allen főfoglalkozása immár évtizedek óta a filmkészítés, azért az írással és a színházi munkákkal sem hagyott fel teljesen. Ráérő idejében leken néha egy-egy krokit a The New Yorkernek, nemrég pedig egy új egyfelvonásosát mutatták be a Broadway-n Ethan Coen és Elaine May egy-egy szösszenete társaságában. Darabjait nálunk is sűrűn játsszák (a Játszd újra, Sam! például 29 éve megy a Vígszínházban), s kötetekbe gyűjtött humoreszkjei is igen népszerűek. Ezekből a szövegekből készült a Mellékhatások című előadás, melyet a temesvári Csiky Gergely Állami Magyar Színház társulata ad elő, ezúttal a Szkénében.

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.