Szépírók Társasága: „Dóra, el a kezekkel a könyvektől!”

  • narancs.hu
  • 2020. október 9.

Sorköz

A könyvek megsemmisítése véresen komoly ügy, dermesztő emlékeket ébreszt.

„Megdöbbenéssel vegyes szánakozással figyeltük Dúró Dóra bukott politikus látványosra sikerült visszatérési kísérletét, aminek során először egy meseantológiát darált le, a »sikert« látva pedig később szét is tépett egy, tagtársunk által írt mesekönyvet” - írja lapunkhoz eljuttatott nyilatkozatában a Szépírók Társaságának elnöksége.

„Akár komikusnak is találhatnánk, hogy a magyar szélsőjobboldal maradványai gyerekmesékben látják meg legnagyobb ellenségüket - ha a könyvek megsemmisítése nem volna véresen komoly ügy, és nem ébresztene mindannyiunkban dermesztő emlékeket” - folytatódik a közlemény.

A Szépírók Társasága elítél minden olyan törekvést, „ami kulturális értékek, nézetek megszüntetésére irányul” - szögezik le, közleményüket pedig azzal zárják: „Dóra, el a kezekkel a könyvektől!”

Dúró Dóra két hete a Meseország mindenkié című könyvet darálta le, ma pedig összetépte Bán Zsófia Vagánybagoly és a harmadik Á - avagy mindenki lehet más című munkáját. Mindkettőben „homoszexuális propagandát” vélt felfedezni.

A Magvető Könyvkiadó Facebook-oldalán fejezte ki szolidaritását az írókkal, és azokkal a bolti eladókkal, akiket Dúró akciói nyomán fenyegettek meg felheccelt emberek.

Figyelmébe ajánljuk

Köszönjük meg a Fidesznek a sok-sok leleplezést!

A Fidesz számára úgy kell a titkos terveket szövő ellenség leleplezése, mint a levegő: egyszerre mutat rá az ellenség vélt szándékaira, és tereli el a figyelmet önmaga alkalmatlanságáról. De hogyan lehet leleplezni hetente valamit, amit már mindenki tud? Hányféle leleplezés van? És hogy jön ide a konyhában ügyködő Magyar Péter? Ezt fejtettük meg.

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.