Könyv

Wéber Anikó: Örökszerda

Sorköz

Most különösen ismerős lehet az érzés, hogy az egyik nap olyan, mint a másik.

Állandósult az egyhangúság: egyformák a rögzült szokások, a kötelező teendők. A 13 éves Dávid, épp egy betegségből lábadozva, az egyik nap furcsa álomból ébred. Azt is nehéz eldöntenie, valóban álom volt-e. Lassan arra döbben rá, hogy mintha megismétlődne az előző nap, azaz még mindig, vagyis már megint szerda lenne. Szóról szóra egyezik az anyukájával folytatott párbeszéd, ismét beesett egy kislány labdája a kertbe, újra becsönget egy idegen. Mi történt? Vajon ki állította meg az időt? És miért épp szerda van még mindig?

Épp ekkor költözik a szomszédba egy érdekesnek tűnő, vele egyidős lány, Réka. Mivel rajtuk kívül senki más nem érzékeli az állva maradt időt, a gyerekek úgy döntenek, nekik kell kinyomozniuk, mi lehet az elszerdásodás oka, és mikor megy tovább az idő megint. (A sztorit magát az olvasókkal együtt formálta a szerző a tavaszi karantén alatt, lehetett szavazni, hogy mi legyen a következő fordulat.)

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Figyelmébe ajánljuk

A képekbe dermedt vágy

Az Aspekt című feminista folyóirat társ­alapítója, Anna Daučíková (1950) meghatározó alakja a szlovák és a cseh feminista és queer művészetnek és a kilencvenes évektől a nemzetközi szcénának is.

Emberarcú

Volt egy történelmi pillanat ’56 után, amikor úgy tűnt: a szögesdrótot ha átszakítani nem lehet ugyan, azért átbújni alatta még sikerülhet.

Fától fáig

  • - turcsányi -

A Broke olyan, mint egy countrysláger a nehéz életű rodeócowboyról, aki elvész valahol Montanában a méteres hó alatt, s arra ébred, hogy épp lefagyóban a lába.

Kis nagy érzelmek

Egyszerű és szentimentális, de mindkettőt büszkén vállalja Baltasar Kormákur filmje. Talán az Előző életek volt utoljára ilyen: a fordulatok és a hősök döntései néha elég vadak, de sosem annyira, hogy megtörjék az azonosulás varázsát, az érzelmek őszintesége pedig mélységes hitelességet kölcsönöz a filmnek.