Az ellenfele Imane Helifről: „Ő nő, és nagyon erős”

  • narancs.hu
  • 2024. augusztus 7.

Sport

Az már biztos, hogy az algériai a döntőben bokszol majd.

Tegnap a női valtósúlyban (66 kg) az algériai Iman Helif bejutott a fináléba, miután a kedd esti elődöntőben egyhangú pontozással jobbnak bizonyult a thaiföldi Janjaem Suwannaphengnél.

Helif volt az a bokszoló, aki nyert Hámori Luca ellen a negyeddöntőben. A versenyző a Nemzetközi Olimpiai Bizottság engedélyével indul a párizsi olimpián, bár sportágának nemzetközi szövetsége, az orosz vezetéssel működő IBA nem engedte őt szerepelni világbajnokságokon, mert szervezetében állítólag magas a tesztoszteronszint, és férfiakra jellemző XY kromoszómái vannak.

Thaiföldi ellenfele, Janjaem Suwannapheng kiállt Helif mellett az elődöntő után:

„Ő nő, és nagyon erős. Próbáltam a sebességemet használni, de jobb volt, mint én”

– mondta. Helif pedig a Corriere della Sera olasz napilapnak úgy fogalmazott: „Nagyon összpontosítok, azért vagyok itt, hogy jól teljesítsek, ez az álmom, amiért küzdök. A döntőben mindent kiadok magamból.”

Imane Helif híre Magyarországra is eljutott, miután Hámori Lucával kellett megmérkőzniük. A botrányt részben orosz dezinformációs kampánynak lehet nevezni, de a NOB-nak is része van benne. Itt írtunk meg mindent, amit tudunk.

 

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."