Az ellenfele Imane Helifről: „Ő nő, és nagyon erős”

  • narancs.hu
  • 2024. augusztus 7.

Sport

Az már biztos, hogy az algériai a döntőben bokszol majd.

Tegnap a női valtósúlyban (66 kg) az algériai Iman Helif bejutott a fináléba, miután a kedd esti elődöntőben egyhangú pontozással jobbnak bizonyult a thaiföldi Janjaem Suwannaphengnél.

Helif volt az a bokszoló, aki nyert Hámori Luca ellen a negyeddöntőben. A versenyző a Nemzetközi Olimpiai Bizottság engedélyével indul a párizsi olimpián, bár sportágának nemzetközi szövetsége, az orosz vezetéssel működő IBA nem engedte őt szerepelni világbajnokságokon, mert szervezetében állítólag magas a tesztoszteronszint, és férfiakra jellemző XY kromoszómái vannak.

Thaiföldi ellenfele, Janjaem Suwannapheng kiállt Helif mellett az elődöntő után:

„Ő nő, és nagyon erős. Próbáltam a sebességemet használni, de jobb volt, mint én”

– mondta. Helif pedig a Corriere della Sera olasz napilapnak úgy fogalmazott: „Nagyon összpontosítok, azért vagyok itt, hogy jól teljesítsek, ez az álmom, amiért küzdök. A döntőben mindent kiadok magamból.”

Imane Helif híre Magyarországra is eljutott, miután Hámori Lucával kellett megmérkőzniük. A botrányt részben orosz dezinformációs kampánynak lehet nevezni, de a NOB-nak is része van benne. Itt írtunk meg mindent, amit tudunk.

 

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.