Bálnák, ki a partra!: Olaszország-Norvégia 1-0 (1-0)

  • - legát -
  • 1998. július 2.

Sport

Egy hete írtam, hogy a norvégok továbbjutása lenne az egyik legnagyobb igazságtalanság. Az lett, de nem úgy. A brazilok ellen kamu tizenegyest kaptak, belőtték, győztek s jutottak tovább, mégsem lett világbotrány, mert azon a meccsen valami egészen elképesztőt produkáltak a terminátorok, hogy azon a nem norvégoknak is csak meghatódniuk lehetett, a skandináv robotfutball szókapcsolat pedig elvesztette az értelmét.

Egy hete írtam, hogy a norvégok továbbjutása lenne az egyik legnagyobb igazságtalanság. Az lett, de nem úgy. A brazilok ellen kamu tizenegyest kaptak, belőtték, győztek s jutottak tovább, mégsem lett világbotrány, mert azon a meccsen valami egészen elképesztőt produkáltak a terminátorok, hogy azon a nem norvégoknak is csak meghatódniuk lehetett, a skandináv robotfutball szókapcsolat pedig elvesztette az értelmét.

A nyolcaddöntőben az olaszokkal kellett volna hasonlóképpen eljárniuk, ami ismerve a brazilok elleni mutatványt, nem is tűnt annyira lehetetlennek.

Tizennyolc percig.

Akkor a Szőke András-kinézetű Di Biagio Vierit indította, aki persze napi rendes gólját. Hiába roboltak előtte is, utána is a norvégok derekasan az olasz tizenhatos előtt, hiába tették istenné Pagliuccát, egyértelmű volt, ha mégis kiegyenlítenének, Vieri azonnal rúgna nekik még egyet.

A lassan, de biztosan tömény unalomba forduló meccsnek magyar vonatkozása is volt, Vágner László tartalék-játékvezetőként debütálhatott, hercigen mutogathatta a cseretáblát meg a hosszabbítást jelző világítós hármast.

Valljuk meg, profin csinálta.

Mint ahogy az olaszok is az eredményre ülést. A norvégokat meg őrizzük meg emlékezetünkben, úgysem lesz soha többet ennyire játékos csapatuk.

- legát -

Figyelmébe ajánljuk

Ungvári Tamás: A dandyt elfogadom

  • Urfi Péter

Teljesen legális, belügyi bárcával vártak a legszebb lányok – dicsekedett az író, fordító majd' tíz évvel ezelőtt, amikor egy fotó történetét is alaposan körbejárta Urfi Péter kérdésére. Idézzük fel az Ungvári Tamással készült interjút egy 2016-os lapszámból!

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).