Majdnem meglett a második Grand Slam: meccslabdáról bukták Babos Tímeáék a vegyespáros-döntőt

  • MTI/narancs.hu
  • 2018. január 28.

Sport

Szoros volt.

Babos Tímea, oldalán az indiai Rohan Bopannával, döntő rövidítésben, meccslabdáról kapott ki vasárnap a Gabriela Dabrowski, Mate Pavic kanadai–horvát duótól az ausztrál nyílt teniszbajnokság vegyes párosának döntőjében.

A 24 éves Babos pénteken szerezte meg első Grand Slam-trófeáját női párosban a francia Kristina Mladenoviccsal, a 37 esztendős Bopanna pedig harmadik GS-döntőjében második győzelmére készült.

Babos Tímea és Kristina Mladenovics női párosa megnyerte az Australian Opent!

Két nyert szettel lettek Grand Slam-bajnokok! Míg pár napja annak örülhettek a teniszt szeretők, hogy Fucsovics Federerrel játszhatott, ma reggel már itt is volt a női páros döntője. A Babos Tímea és Kristina Mladenovics páros az orosz Jekatyerina Makarova és Jelena Vesznyina ellen játszott. A magyar–francia páros 6:4, 6:3-ra győzte le ellenfelét.

A hőség miatt csukott tető alatt rendezett finálén 6:2, 4:6 után a tíz nyert pontig tartó rövidítés döntött. Ebben az ellenfél 6-3-ra meglépett, ám Babosék fordítottak, és 9-8-nál mérkőzéslabdához jutottak. Pavic két ászával azonban újabb fordulat következett, végül 1 óra 8 perc elteltével a rivális ünnepelhetett.

„Sajnálom, végül meccslabdáról buktuk el a döntőt, de így is hihetetlen Australian Openem volt” – nyilatkozta honlapján a magyar teniszező. „Nagyon boldog vagyok, ma is jól játszottam. Sok időm nincsen, hiszen a doppingvizsgálat után azonnal indulunk a repülőtérre. A jövő héten már Tajvanon lesz versenyem, nincs idő az ünneplésre. Ilyen az élet, menni kell tovább” – tette hozzá.

Babos Tímea egyesben a második fordulóig jutott Melbourne-ben, párosban bajnok lett, vegyes párosban pedig döntőt vívott. Ezzel összesen 485 000 ausztrál dollárt keresett, ami átszámítva 97 millió forint.

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.