Mindjárt itt a focivébé, de az egyik válogatott játékosainak nincs cipőjük, amiben játszhatnának

  • narancs. hu
  • 2018. június 9.

Sport

A szankció az szankció.

Az Iránra kivetett gazdasági szankciók miatt a Nike nem biztosít futballcipőket a céggel amúgy szerződésben lévő és az oroszországi világbajnokságra készülő iráni labdarúgóknak. „A szankció azt jelenti, hogy amerikai üzleti vállalkozásként jelenleg nem tudunk cipőket biztosítani az iráni válogatottnak” – idézi a sportszergyártó közleményét az MTI.

Carlos Queiroz, az irániak szövetségi kapitánya a helyi médiában „Iránnal szembeni sértésnek” nevezte az esetet, jelezte, hogy a nemzetközi szövetségnél (FIFA) fognak tiltakozni. A portugál szakember kiemelte: mindössze pár nappal a vb-rajt előtt nem lehet ilyen döntést meghozni. „Mindenki tudja, mennyire fontos egy labdarúgó számára, hogy a saját cipőjében futballozzon” – hangsúlyozta Queiroz.

Az Egyesült Államokban a múlt hónapban jelentették be, hogy ismét érvényes lesz valamennyi, az iráni atomprogramról szóló többhatalmi megállapodás keretében feloldott szankció.

Figyelmébe ajánljuk

A józanság kultúrája. Folytatódik CIVIL EXTRA szolidaritási akciónk

Folytatódik a Magyar Narancs rendhagyó kezdeményezése, amelynek célja, hogy erősítse a civil szférát, a sajtót, valamint az állampolgári szolidaritást, válaszként a sajtót és a civil szervezeteket ellehetetlenítő, megfélemlítő, a nyílt diktatúrát előkészítő kormányzati törekvésekre. Új partnerünk a függőséggel küzdők felépülését segítő Kék Pont Alapítvány.

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.