Mindjárt itt a focivébé, de az egyik válogatott játékosainak nincs cipőjük, amiben játszhatnának

  • narancs. hu
  • 2018. június 9.

Sport

A szankció az szankció.

Az Iránra kivetett gazdasági szankciók miatt a Nike nem biztosít futballcipőket a céggel amúgy szerződésben lévő és az oroszországi világbajnokságra készülő iráni labdarúgóknak. „A szankció azt jelenti, hogy amerikai üzleti vállalkozásként jelenleg nem tudunk cipőket biztosítani az iráni válogatottnak” – idézi a sportszergyártó közleményét az MTI.

Carlos Queiroz, az irániak szövetségi kapitánya a helyi médiában „Iránnal szembeni sértésnek” nevezte az esetet, jelezte, hogy a nemzetközi szövetségnél (FIFA) fognak tiltakozni. A portugál szakember kiemelte: mindössze pár nappal a vb-rajt előtt nem lehet ilyen döntést meghozni. „Mindenki tudja, mennyire fontos egy labdarúgó számára, hogy a saját cipőjében futballozzon” – hangsúlyozta Queiroz.

Az Egyesült Államokban a múlt hónapban jelentették be, hogy ismét érvényes lesz valamennyi, az iráni atomprogramról szóló többhatalmi megállapodás keretében feloldott szankció.

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.