Mindjárt itt a focivébé, de az egyik válogatott játékosainak nincs cipőjük, amiben játszhatnának

  • narancs. hu
  • 2018. június 9.

Sport

A szankció az szankció.

Az Iránra kivetett gazdasági szankciók miatt a Nike nem biztosít futballcipőket a céggel amúgy szerződésben lévő és az oroszországi világbajnokságra készülő iráni labdarúgóknak. „A szankció azt jelenti, hogy amerikai üzleti vállalkozásként jelenleg nem tudunk cipőket biztosítani az iráni válogatottnak” – idézi a sportszergyártó közleményét az MTI.

Carlos Queiroz, az irániak szövetségi kapitánya a helyi médiában „Iránnal szembeni sértésnek” nevezte az esetet, jelezte, hogy a nemzetközi szövetségnél (FIFA) fognak tiltakozni. A portugál szakember kiemelte: mindössze pár nappal a vb-rajt előtt nem lehet ilyen döntést meghozni. „Mindenki tudja, mennyire fontos egy labdarúgó számára, hogy a saját cipőjében futballozzon” – hangsúlyozta Queiroz.

Az Egyesült Államokban a múlt hónapban jelentették be, hogy ismét érvényes lesz valamennyi, az iráni atomprogramról szóló többhatalmi megállapodás keretében feloldott szankció.

Figyelmébe ajánljuk

Mi az üzenete a Hadházy Ákos és Perintfalvi Rita elleni támadásoknak?

Bő húsz éve elvetett mag szökkent szárba azzal, hogy egy önjelölt magyar cowboy egyszer csak úgy döntsön: erővel kell megvédenie gazdáját a betolakodótól – ha jóindulatúan szemléljük a Hadházy Ákossal történteket. Ennél valószínűleg egyszerűbb a Perintfalvi Ritával szembeni elképesztően alpári hadjárat: nem könnyű érveket hozni amellett, hogy ez valaminő egyéni ötlet szüleménye.

Mi nem akartuk!

A szerző első regénye a II. világháború front­élményeinek és háborús, illetve ostromnaplóinak inverzét mutatja meg: a hátországról, egészen konkrétan egy Németváros nevű, a Körös folyó közelében fekvő kisváros háború alatti életéről beszél.

Mit csinálsz? Vendéglátózom

Kívülről sok szakma tűnik romantikusnak. Vagy legalábbis jó megoldásnak. Egy érzékeny fotográfus meg tudja mutatni egy-egy szakma árnyékos oldalát, és ezen belül azt is, milyen azt nőként megélni. Agostini, az érzékeny, pontos és mély empátiával alkotó fiatal fotóművész az édesanyjáról készített sorozatot, aki a családi éttermükben dolgozik évtizedek óta.