MLSZ: A jelenlegi gazdasági környezet nem kényszeríti a sportszervezeteket a piaci működésre

  • narancs.hu
  • 2025. április 28.

Sport

Hivatalos kiadványban ismerte be a labdarúgó szövetség, hogy a fiatal labdarúgók külföldre történő értékesítésében a játékosok számát és összértékét tekintve is messze az utolsók vagyunk a régióban.

Megjelent a Magyar Labdarúgó Szövetség 2025-2030-ig szóló stratégiájának összefoglalása, amit ide kattintva nyilvánosan is elérhet bárki. Az MLSZ előrejezlséei mindig pikánsak, hiszen nem is olyan régen még 6000-es átlagnézőszámot vizionáltak mostanra, miközben ebben a dokumentumban a 4000-es átlaggal büszkélkednek – igaz, ez is jelentős növekedés a korábbi évek átlagához képest. 

Mivel ez alapvetően egy szakmai dokumentum, ezért nem spórolhatták meg a szembenézést az elmúlt öt év terveivel, amit az alábbi táblázatban foglaltak össze, miután jelezték, hogy jelenleg minden adottság megvan a minőségi futball kialakulásához infrastrukturálisan. Ahogy látható, van ott egy „nem teljesült” rubrika is, a sportszervezeteknél történő piaci alapú gondolkodás elérése.

 

A táblzáatban ott is van röviden az ok: „A jelenlegi gazdasági környezet nem kényszeríti a sportszervezeteket a piaci működésre.”

A szövegben később részletesen is kifejtik a helyzetet: „Ezen a területen nem történt előrelépés. A klubok a fiatal játékosok tudatos nevelése és értékesítése helyett inkább külföldről vesznek játékosokat. A fiatal labdarúgók külföldre történő értékesítésében a játékosok számát és összértékét tekintve is messze az utolsók vagyunk a régióban.

Ilyen beismerés ritkán történik a magyar futball környékén, hiszen nem olyan régen még az egész focit állami üggyé tevő Orbán Viktor is az akadémiai rendszer nagyszerűségéről elmélkedett. Ehhez képest az ezzel valóban foglalkozó szervezet mégsem pontosan ezt látja.

Arról, hogy mennyire rá van kötve a magyar foci az állami lélegeztetőgépre, már láthattunk is előzetest, ezzel kapcsoaltban alább el is olvashatja cikkünket.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.

AI kontra Al Bano

A kisebb-nagyobb kihagyásokkal és különböző neveken, de 1987 óta létező Vasvári Színjátszó Fesztivál az alkalmi falusi színjátszóktól a független színházi szféra elismert társu­la­tai­ig terjedően reprezentálja a hazai nem hivatásos színjátszás különböző szintjeit.

Családban marad

A kiállításon apa és fia műveit látjuk generációs párba állítva, nemzetközi kontextusba helyezve és némileg rávilágítva a hazai üvegművészet status quójára.

„Bős–Nagymaros Panama csatorna” - így tiltakoztak a vízlépcső és a rendszer ellen 1988-ban

A Mű a rendszer jelképe lett. Aki az építkezés ellen tiltakozott, a rendszer ellen lépett fel – aki azt támogatta, a fennálló rendszert védte. Akkor a Fidesz is a környezetpusztító nagymarosi építkezés leállítását követelte. És most? Szerzőnk aktivistaként vett részt a bős–nagymarosi vízlépcső elleni tiltakozás­sorozatban. Írásában saját élményei alapján idézi fel az akkor történteket.