Nem lesz magyar súlyemelő a párizsi olimpián

  • narancs.hu
  • 2024. június 23.

Sport

1956 óta először.

Nem indul magyar súlyemelőknél a párizsi olimpián – derült ki a nemzetközi sportági szövetség (IWF) 122 nevet tartalmazó végleges rajtlistájáról. Az MTI közlése szerint a kvalifikációs folyamat zárultával elkészült és a különböző megkötéseket figyelembe vevő lajstromban a tíz – öt női és öt férfi – súlycsoport összesen 120 emelője mellett a Nemzetközi Olimpiai Bizottság (NOB) menekültcsapatának két versenyzője szerepel.

A kategóriák mindegyikében alapvetően a tíz legeredményesebb szerzett kvótát. A két érintett magyar közül a békéscsabai Mitykó Veronika a plusz 81 kilósok között – a két, összevont felső kategória teljes rangsorában – végül a 20., az ólomsúlyú férfiaknál (plusz 102 kg) pedig a szegedi Nagy Péter a 23. lett az összetettben elért legjobb versenyeredménye alapján.

Mivel Magyarországnak nem járt szabadkártya, és az egyéb választhatósági szempontok szerint sem esett külön kedvező elbírálás alá, egyikőjük sem indulhat a francia fővárosban.

Ez azt is jelenti, hogy 1956 után rendeznek újra ötkarikás játékokat magyar súlyemelő nélkül (leszámítva az 1984-es, bojkottált Los Angeles-it). A legutóbbi három olimpián, a 2012-es londonin, a 2016-os rióin és a 2021-es tokióin egyedül Nagy Péter képviselte a magyar súlyemelést.

Maradjanak velünk!


Mi a Magyar Narancsnál nem mondunk le az igazságról, nem mondunk le a tájékozódás és a tájékoztatás jogáról. Nem mondunk le a szórakoztatásról és a szórakozásról sem. A szeretet helyét nem engedjük át a gyűlöletnek – a Narancs ezután is a jó emberek lapja lesz. Mi pedig még többet fogunk dolgozni azért, hogy ne vesszen el végleg a magyar igazság. S közben még szórakozzunk is egy kicsit.

Ön se mondjon le ezekről! Ne mondjon le a Magyar Narancsról!

Vásárolja, olvassa, terjessze, támogassa a lapot!

Figyelmébe ajánljuk

A MÁV finanszírozza az elavult iparvágány karbantartását a kínai cég számára

Vácon a gödi Samsung SDI-nak is dolgozó kínai hatterű CECZ cégcsoport az év elején jelentette be, hogy szeretné, ha a város déli részén lévő, mintegy húsz éve nem használt iparvágányt újra üzembe helyeznék. Úgy tűnik, kérése meghallgatásra talált: a munkálatok megelőzték a kormányhivatal és az önkormányzat közös bejárását. A karbantartás költségét a MÁV állja.