Nem lesz magyar súlyemelő a párizsi olimpián

  • narancs.hu
  • 2024. június 23.

Sport

1956 óta először.

Nem indul magyar súlyemelőknél a párizsi olimpián – derült ki a nemzetközi sportági szövetség (IWF) 122 nevet tartalmazó végleges rajtlistájáról. Az MTI közlése szerint a kvalifikációs folyamat zárultával elkészült és a különböző megkötéseket figyelembe vevő lajstromban a tíz – öt női és öt férfi – súlycsoport összesen 120 emelője mellett a Nemzetközi Olimpiai Bizottság (NOB) menekültcsapatának két versenyzője szerepel.

A kategóriák mindegyikében alapvetően a tíz legeredményesebb szerzett kvótát. A két érintett magyar közül a békéscsabai Mitykó Veronika a plusz 81 kilósok között – a két, összevont felső kategória teljes rangsorában – végül a 20., az ólomsúlyú férfiaknál (plusz 102 kg) pedig a szegedi Nagy Péter a 23. lett az összetettben elért legjobb versenyeredménye alapján.

Mivel Magyarországnak nem járt szabadkártya, és az egyéb választhatósági szempontok szerint sem esett külön kedvező elbírálás alá, egyikőjük sem indulhat a francia fővárosban.

Ez azt is jelenti, hogy 1956 után rendeznek újra ötkarikás játékokat magyar súlyemelő nélkül (leszámítva az 1984-es, bojkottált Los Angeles-it). A legutóbbi három olimpián, a 2012-es londonin, a 2016-os rióin és a 2021-es tokióin egyedül Nagy Péter képviselte a magyar súlyemelést.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."